TOP 5 faktov automobilky Škoda, o ktorých ste nevedeli!

Niektoré sú obzvlášť zaujímavé!
Vydané  Text: 
Dnes sme pátrali po zaujímavých faktoch o značke Škoda, ktorá je na trhu už viac ako 120 rokov. Založená bola v roku 1895 a dnes je na vrchole svojej slávy. V súčasnosti sa v rámci skupiny Volkswagen venuje výrobe osobných automobilov a pracuje na dosiahnutí svojho najnovšieho cieľa – zvýšiť produkciu na 1,5 milióna vozidiel ročne. **TOP FAKT #1 – Značka vznikla kvôli Nemcom.** V roku 1894 nedokázal Václav Klement zohnať potrebné náhradné diely na svoj nemecký bicykel, a preto sa rozhodol napísať výrobcovi list s prosbou o pomoc. V správe však použil český jazyk, ktorému Nemci nerozumeli. Onedlho dostal ostro formulovanú odpoveď, v ktorej sa písalo, že ak niečo od firmy chce, má sa naučiť po nemecky. To Klementa pochopiteľne rozčúlilo, a tak sa rozhodol založiť spoločne s Laurinom vlastnú opravovňu bicyklov.
**TOP FAKT #2 – Prvý výrobca motocyklov v strednej Európe** V roku 1899 predstavili prvú motorovú dvojkolku, s ktorou mohli zákazníci uháňať rýchlosťou až 35 km/h. Samotný motor vážil len 10 kilogramov, disponoval výkonom ¾ k a na 100 kilometrov potreboval zhruba dva litre benzínu.
**TOP FAKT #3 – Výroba zbraní pre Rakúsko-Uhorsko.** Akonáhle sa firma úspešne rozbehla, stala sa Škoda oficiálnym dodávateľom zbraní pre rakúsko-uhorskú armádu. Išlo hlavne o automatické zbrane a ťažké delá (až 305 mm) pre delostrelectvo. Neskôr sa počas druhej svetovej vojny vyrábali vo fabrikách zbrane a vozidlá aj pre nemeckú armádu.
**TOP FAKT #4 – Do USA sa dostal len jeden model** Automobilka Škoda úspešne predáva svoje výrobky aj v zahraničí. Existuje však trh, na ktorý si so svojimi autami netrúfa. Od vzniku exportovali do USA len jediný model značky – kabriolet Felícia. Toto milé autíčko za veľkou mlákou takmer nikoho nezaujalo a dokopy predali len zopár kusov. Odvtedy sa značka americkému trhu úspešne vyhýba a druhý pokus zatiaľ ani neplánuje.
**TOP FAKT #5 – Rekord v sponzorovaní.** V máji sa automobilka stala rekordmanom v dĺžke účinkovania ako hlavný sponzor svetového športového šampionátu, konkrétne IIHF World Championship. Tento rok podporili hokejové majstrovstvá po 25. krát.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia