BLOG: Kam zmizlo malé kombi?
Trh s automobilmi sa neskutočne mení a to priamo pred našimi očami. Triedy a segmenty, ktoré kedysi patrili ku koloritu ciest, začínajú miznúť do nenávratna a na ich miesto sa tlačia nováčikovia, ktorých by ste pred desiatimi rokmi ani nehľadali.
Vydané Text: Martin Šebesta
Segment, ktorý živili mladé rodiny a živnostníci, vymiera. Otázkou je, či vinou nezáujmu zákazníkov, alebo preto, že marketingové oddelenia automobiliek naskočili na novú vlnu záujmu o všetko, na čo sa dá nalepiť nálepka s troma magickými písmenkami SUV. A tak dnes namiesto nízkych, plynulých, natiahnutých línií kombíkov prišiel do ulíc dorast s vysokými strechami, so zdvihnutými podvozkami, ktoré na veľkých kolesách pripomínajú Havlove krátke nohavice a hovoria si malé mestské SUV.
Práve tento segment bol cieľom veľkého porovnávacieho testu. Do Madridu nás pozval náš španielsky sesterský časopis autopista. Prvé fotky osmičky zúčastnených konkurentov si môžete pozrieť na našom Facebooku, kompletnú reportáž aj s technickými údajmi prinesieme v najbližších číslach. A verte, že budete mať čo čítať. Konkurenti od Citroënu, Kie, Mazdy, Nissanu, Opla, Peugeotu, Renaultu a Seatu boli takí rozdielni, ako si len viete predstaviť.
Odrážala sa v nich kultúra jednotlivých krajín a to napriek tomu, že väčšina z nich schádza z výrobných liniek v Španielsku. Niektorí boli vrtkí a obratní, iným zákruty nechutili a ďalší boli prekvapivo priestranní a nonšalantní. Priradenie charakteristiky k autu zatiaľ nechám na vás. Nakoniec vyhral zástupca, ktorý bol najvyváženejší, aj keď nebola kategória, v ktorej by extra vynikal. Potešilo ma, že na čelných priečkach sa umiestnili autá, ktorým ešte stále niečo hovoria jazdné vlastnosti, dynamika a radosť pri prejazde zákrutami. Asi to bolo preto, že hodnotili zástupcovia z 11 európskych krajín, ktorí majú radi autá, ktoré naozaj jazdia. A neboja sa zákrut. Celý čas som si kládol otázku, ako by to dopadlo, keby sa automobilky nedali zlákať módou SUV a namiesto nich by robili malé kombíky. Asi by mali nižšiu spotrebu, inak tvarovaný kufor, možno by boli variabilnejšie. To však už nezistím. Skôr sa vyrovnám s tým, že namiesto malých kombíkov tu máme malé SUV.
Inzercia