Na zvýšenie platov tlačia aj poľskí zamestnanci Volkswagenu, štrajk zatiaľ nechcú

Inšpirovali sa Slovákmi? Odbory aj zamestnanci žiadajú pomerne veľké zvýšenie platov a ďalšie bonusy.
Vydané  Text: 

Koncom júna sme informovali o tom, že slovenskí zamestnanci bratislavského výrobného závodu Volkswagen štrajkujú za zvýšenie platov. Pre vytrvalosť odborov a opodstatnenosť ich nárokov sa nakoniec podarilo zamestnancom vybojovať lepšie platové podmienky. Prípad moderných odborov vo Volkswagene je príkladom toho, že postaviť sa za zamestnancov má zmysel a lepšie podmienky sa dajú dohodnúť takmer vždy. So svojím bojom o lepšie finančné ohodnotenie teraz prichádzajú aj Poliaci. Poľskí zamestnanci nemeckého koncernu minulú nedeľu dokonca zorganizovali verejné vystúpenie, že majú záujem o vyššie platy.

Vyjednávanie prebieha, zatiaľ bez výsledku

Odborové zväzy Solidarity koncernu Volkswagen v Poznani už niekoľko týždňov jednajú s vedením spoločnosti na lepších pracovných podmienkach. V auguste predložili zástupcom nemeckého koncernu jedenásť návrhov, z nich medzi najdôležitejšie patrí zvýšenie základného platu o 1000 poľských zlotých (235,80 eur) v hrubom, vyššie bonusy, príspevky k mzde a nové zmluvy pre zamestnancov agentúry pre dočasné zamestnanie. Prvé stretnutie zástupcov odborov s vedením spoločnosti sa uskutočnilo začiatkom septembra, ale odvtedy sa nedosiahla žiadna dohoda. Predstavitelia Volkswagenu uviedli, že požiadavky odborov boli príliš vysoké. Odbory preto minulú nedeľu zorganizovali akciu, na ktorej mali požiadavky na koncern podporiť aj samotní zamestnanci a prezident celoštátnych odborov Piotr Duda. Volkswagen Poznań vyrába autá v troch poľských závodoch – v Antoninke, Swarzędzi a Białężyce. Odbory a zamestnanci tvrdia, že finančné ohodnotenie by malo zodpovedať nárastom produkcie. Zároveň však tvrdia, že nechcú ísť do štrajku.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.