Infiniti v Dubaji predviedlo dychberúce SUV QX80
Je dlhé takmer päť a pol metra a vysoké dva, reprezentuje ideu automobilky o nadrozmerom a najluxusnejšom SUV-čku.
Vydané Text: Erik Stríž
SUV-čko od Infiniti je ešte o 20 centimetrov dlhšie ako Mercedes-Benz GLS, pred ktorého rozmermi a charakterom mnohí už aj tak krútia hlavami. Model QX80 pritom nie je žiadnou novinkou, na americkom trhu bol odpoveďou na Cadillac Escalade, avšak s veľmi otáznym a odvážnym dizajnom.
Infiniti to s dizajnom svojich vozidiel vždy myslelo vážne a nehodlalo sa vzdať svojich predstáv o tom, ako by mali vyzerať. Je celkom pochopiteľné, že nie každému sa tieto automobily páčia, napokon aj my musíme priznať, že predchádzajúca generácia QX80 bola veľmi rozpačitá. Nová podoba QX80 s modelovým ročníkom 2018, ktorá sa predviedla v Dubaji, už dizajn udržiava na uzde a hodnotíme to tak, že aj keď sa značke podarilo zachovať to, čo je pre ňu typické, namiešala to do formy, ktorá sa bude prijateľnejšia pre väčšiu skupinu ľudí. Okrem toho modernizovaný dizajn prospel aj aerodynamike, ktorá je definovaná koeficientom aerodynamického odporu 0.36 Cd.
Čo sa v porovnaní s predchodcom zmenilo asi najviac, sú predné partie vozidla a kapota. Predtým bola dramaticky nafúknutá a svetlomety evokovali dojem smutných očí. Nová kapota o toto „nafúknutie“ prišla, udržiava si skôr konzervatívny vzhľad. Predné svetlomety sa namiesto smútku naplnili sebavedomím, dokonca v ostrom dizajne pripomínajúcom oči dravca možno pozorovať hnev. Maska chladiča s obrovským grilom má vo svojom strede leštené logo značky Infiniti a aj napriek tomu, že sú dnes chrómové doplnky považované skôr za gýč, QX80 tieto estetické prvky prospievajú.
Profil automobilu výrobca viacmenej zachoval, pretože v tomto type vozidiel sa aj tak nedá veľmi čarovať. Podobne ako Escalade alebo GLS aj QX80 má hranatú karosériu, vyzerá ako krabica. Keď sa sklopí tretí rad sedadiel, objem batožinového priestoru dosahuje úžasných 1405 litrov. QX80 v tomto ohľade nie je líder svojej kategórie, ale aj tak je to úctyhodné číslo, ktoré bežné kombi dosahujú jedine tak po sklopení druhého radu sedadiel. Celkový objem pre náklad po sklopení aj druhého radu sedadiel dosahuje 2694 litrov.
Interiér nového SUV (respektíve trucku) je výrazne priestranný, osloví predovšetkým masívnym stredovým tunelom a rozmernou stredovou konzolou s rozsiahlym čalúnením v koži. Páka automatickej prevodovky však pôsobí veľmi vysoko, dokonca trocha zastaralo. V tomto type veľkých luxusných strojov by sme čakali nejaké minimalistické, kompaktné a sofistikovanejšie riešenie. Takisto dizajn stredového panela s tlačidlami môže pripomínať iné, predovšetkým staršie automobily. Je to však iba dojem z fotografií, reálny pocit z interiéru môže byť celkom odlišný, ako nám ukazuje skúsenosť.
V štandardnej výbave vozidla bude obsiahnutá technológia Hydraulic Body Motion Control (HBMC), ktorá je odpoveďou na podobnú technológiu od Mercedesu. Jej úlohou je udržiavať pasažierov v relatívnom komforte aj počas toho, ako sa vozidlo nakláňa do zákruty.
Infiniti QX80 výrobca ponúka v spojení s 5,6-litrovým motorom s usporiadaním V8, pričom zákazníkom bude k dispozícii pohon zadných alebo všetkých štyroch kolies. Výkon motora dosahuje 298 kW.
Ak si na toto vozidlo brúsite zuby, vedzte, že od importéra sa tohto modelu zrejme nedočkáte. U nás sa predáva nanajvýš model QX70, čo je skôr crossover a QX80 je určená pre Severnú Ameriku, Áziu, východnú Európu a Stredný východ.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia