Volvo XC40 dorazilo na Slovensko! Poznáme ceny aj motorizácie.
Najmenšie SUV značky Volvo už zažilo svoju oficiálnu premiéru aj na Slovensku!
Vydané Text: Peter Orosz
Nás zaujali možnosti individualizácie nielen exteriéru, ale najmä interiéru. Väčšinu času totiž trávime vo vnútri auta, a preto mnohí z vás ocenia veľký výber farieb či obkladov palubnej dosky. Novinka tak patrí k najexpresívnejším modelom v portfóliu značky Volvo. Medzi ďalšie inovatívne riešenia môžeme zaradiť spôsob umiestnenia reproduktorov v aute. Z dverí konštruktéri presunuli reproduktory na palubnú dosku, čím vznikol vo dverách dostatočný priestor na prenosný počítač a tablet alebo na niekoľko fliaš s vodou.
Nemôžeme zabudnúť ani na palubné systémy, ktoré malé Volvo preberá od svojich väčších súrodencov. V ponuke nechýba poloautonómny systém riadenia Pilot Assist, najnovšia generácia systému automatického brzdenia v meste City Safety, ochrana pred zídením vozidla z cesty a systém zmierňovania nárazov, systém upozornenia na križujúce vozidlá s funkciou automatického brzdenia a kamera s rozsahom 360°, ktorá pomáha vodičom vmanévrovať vozidlo do stiesneného parkovacieho priestoru.
Automobil je postavený na novej platforme CMA, ktorú skonštruovali spoločne s materskou značkou Geely. Rovnaký základ budú zdieľať aj vozidlá čínskej automobilky Lynk & Co (taktiež súčasť koncernu Geely). Čo sa pohonného ústrojenstva týka, pod kapotou zatiaľ nájdete len dve motorizácie, a to benzínový štvorvalec T5 s výkonom 182 kW alebo naftový agregát D4 s nižším výkonom 140 kW. Neskôr pribudne ešte jeden naftový (D3 s výkonom 110 kW) a dva benzínové agregáty (T3 a T4 s výkonom od 113 do 145 kW). Zákazníci si tiež budú môcť vybrať medzi 6-stupňovým manuálom a 8-stupňovým automatom.
Volvo XC40 nepatrí k najlacnejším autám v tejto kategórii. S príchodom slabších verzií by však mala cena spadnúť o niečo nižšie. Aktuálne si ale musíte pripraviť aspoň 42 200 eur, za ktoré dostanete vo výbave Momentum naftový agregát D4 s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. Za plnku s paketom R-Design, benzínovým motorom T5 a pohonom 4×4 zaplatíte až 46 350 eur.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia