Trabant P50 alias 500 sa stal nástupcom modelu AWZ P70, aj keď tento typ sa ešte dva roky súbežne vyrábal. Nováčik s ním síce zdieľal duroplastovú karosériu, no už nemal drevenú kostru a nepoháňal ho predvojnový dvojtaktný dvojvalec s objemom 0,68 l, dedičstvo po DKW. Využitie plastov aj predný pohon robili z Trabantov pokrokové autá. Výroba predsérie bola spustená v saskom Zwickau 7. novembra 1957, pochopiteľne, z politických dôvodov, presne v deň 40. výročia Veľkej októbrovej socialistickej revolúcie. Vznikla prvá päťdesiatka vozidiel. Výkon dvojtaktneej dvojvalcovej, už nie kvapalinou, ale vzduchom chladenej päťstovky neskôr stúpal z 12,5 až na 15 kW. Postupne pribudlo praktické kombi Universal s dverami výklopnými do strany. Medzityp 600 alias P60 dostal väčší motor 0,6 l a v roku 1964 prišiel na trh hranatejší model 601. Už prvé oblé modely sa vyvážali aj do Československa.