Ďalší nezaraditeľný elektromobil, tentokrát s najširším displejom na svete!
Značka Nissan ukázala, ako si prestavuje budúcnosť vlastných áut. IMx je trúfalý a opäť nezaraditeľný do akejkoľvek kategórie automobilov.
Vydané Text: Erik Stríž
Je to kombi, liftback, crossover, SUV, hatchback a tiež kupé. Alebo vlastne ani jedno z nich, prípadne niečo medzi nimi.
To, čo predviedla značka Nissan na autosalóne v Tokiu, je trúfalé a odvážne, ale aj vypovedajúce o tom, kam sa bude automobilový priemysel uberať v najbližších desaťročiach. Srdcom koncepčného automobilu je výlučne elektrická pohonná sústava s celkovým výkonom maximálne 320 kW a s krútiacim momentom dosahujúcim famóznych 700 Nm. Na jedno nabitie by vraj tento stroj mohol prejsť až 600 kilometrov, čo je úroveň súčasných áut so spaľovacími motormi.Autonómne jazdenie ako štandard
Zvykáme si na to, že nielen koncepty, ale už aj sériovo vyrábané automobily disponujú funkciami, ktoré sprístupňujú niečo, čo bolo ešte donedávna doménou lietadiel. Funkcia autopilota dnes možno nie je dotiahnutá do dokonalosti, ale počíta sa s ňou ako so štandardom už v blízkej budúcnosti. Platí, že čím menej vodičov, tým menej nehôd. Ak funkcie riadenia preberie počítač s desiatkami senzorov a schopnosťou predpovedať budúcnosť, z vodičov sa stanú iba pasívni pasažieri s eventuálnou možnosťou prevzatia riadenia. S autonómnym jazdením ako so štandardom počíta aj koncept IMx, pričom spomenutému eventuálnemu vodičovi poskytne priestor na riadenie v tradičnej forme. Prítomný je volant, dva pedále a stredová konzola s dotykovým rozhraním, na ktorej sa (pravdepodobne) menia aj režimy prevodovky P, D, R a N.
Ultraširoký OLED displej
Mimoriadne pútavým detailom konceptu je široký displej v interiéri. Je vedený po celej šírke palubovky a ešte aj po bočných oknách, kde zastupuje funkciu bočných spätných zrkadiel. Je možné, že ide o vôbec najväčší displej použitý v automobile vôbec. Podľa oficiálnej tlačovej správy výrobcu tento displej využíva technológiu OLED a podľa dostupných fotografií je čiastočne priehľadný. Zaujímavosťou je, že sa pri výrobe konceptu Nissan IMx uplatňuje 3D tlač a využíva sa aj drevo.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia