Neutrál, alebo zaradená rýchlosť? Poradíme vám, ako ušetriť palivo pri jazde dole kopcom!
Každá kvapka paliva sa počíta…
Vydané Text: Peter Orosz
Odpoveď v tomto prípade nie je úplne jednoznačná. Pri jazde dole kopcom má motor so zaradeným rýchlostným stupňom prakticky nulovú spotrebu. V činnosti ho totiž udržujú samotné kolesá, s ktorými je motor cez prevodovku prepojený. Ak ale vyradením rýchlostného stupňa toto prepojenie prerušíme, motor bude potrebovať malé množstvo paliva na to, aby sa udržal v chode. Ak však v diaľke vidíme, že nasleduje stúpanie, je výhodnejšie vyradiť na neutrál a nabrať pred kopcom rýchlosť.
Toto tvrdenie overil aj Jason Fenske vo svojom videu:
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia