Neutrál, alebo zaradená rýchlosť? Poradíme vám, ako ušetriť palivo pri jazde dole kopcom!

Každá kvapka paliva sa počíta…
Vydané  Text: 
Častokrát si za zlú spotrebu môžu vodiči aj sami. Nepredvídajú, nesledujú dianie ani terén okolo seba a jazdia agresívnym štýlom. Stačí si pritom osvojiť niekoľko jednoduchých zásad, vďaka ktorým môžete výrazne znížiť priemernú spotrebu paliva. Dnes sa ale budeme venovať len samotnej jazde dole kopcom. Niektorí vodiči uprednostňujú „neutrál“, iní zase obľubujú istotu zaradenej rýchlosti. Vo všeobecnosti sa však jazda bez zaradeného rýchlostného stupňa neodporúča. Čo na to ale hovorí spotreba?
Odpoveď v tomto prípade nie je úplne jednoznačná. Pri jazde dole kopcom má motor so zaradeným rýchlostným stupňom prakticky nulovú spotrebu. V činnosti ho totiž udržujú samotné kolesá, s ktorými je motor cez prevodovku prepojený. Ak ale vyradením rýchlostného stupňa toto prepojenie prerušíme, motor bude potrebovať malé množstvo paliva na to, aby sa udržal v chode. Ak však v diaľke vidíme, že nasleduje stúpanie, je výhodnejšie vyradiť na neutrál a nabrať pred kopcom rýchlosť. Toto tvrdenie overil aj Jason Fenske vo svojom videu:




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia