Unikátny pohľad na športový Lexus LC! Neuveríte, ako vyzerá pod povrchom.
Pozrite si prierez športového Lexusu LC.
Vydané Text: Peter Orosz
V modeli LC mala premiéru aj nová 10-stupňová automatická prevodovka. Zaujímavosťou je, že sa veľkosťou ani hmotnosťou neodlišuje od predchádzajúcej osemstupňovej prevodovky. Isté obavy máme z použitia plastových materiálov, ktorým prirodzene nedôverujeme. Krútiaci moment sa prenáša na zadné kolesá pomocou diferenciálu Torsen typu B, ktorého konštrukciu krásne vidno na snímke. Torsen (torque sensing) analyzuje využitie krútiaceho momentu a zabezpečuje jeho optimálne rozdelenie. Vďaka tomu je auto počas akcelerácie či v zákrutách o niečo stabilnejšie.
Disky z ľahkých zliatin sú vyfrézované z monolitického kovania procesom, ktorý zabezpečuje udržanie požadovanej mikrokryštalickej štruktúry kovu. Stojí za zmienku, že sú ľahšie a pritom odolnejšie voči poškodeniu ako odliatky. Riadenie s premenlivým prevodovým pomerom a elektronickým asistenčným systémom zvyšuje precíznosť riadenia pri vysokých rýchlostiach.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia