Octavia, do ktorej sa oplatí investovať? Jej ceny stúpajú raketovým tempom!
Kupujte, pokiaľ ešte máte šancu!
Vydané Text: Peter Orosz
V roku 2001 obnovili legendárnu skratku RS, ktorá v 70. a 80. rokoch prepisovala dejiny mladoboleslavského motoršportu. Najprv si ostrá Octavia vybudovala renomé v rôznych súťažiach a zapôsobila aj vo WRC. V sériovej verzii sme prvú Octaviu RS videli až po facelifte.
Pri úpravách konštruktéri zápasili s krátkym rázvorom, slabou tuhosťou a zlým rozložením hmotnosti. V porovnaní so štandardným modelom, mala verzia RS upravený podvozok s nižšou svetlou výškou, silnejšie brzdy aj tlmiče. To najdôležitejšie sa ukrývalo pod kapotou – benzínový turbomotor 1,8 20V s výkonom 132 kW (180 k). V porovnaní s derivátmi (VW Golf, Seat Leon), disponovala Octavia horšími parametrami, mnohí si ale pochvaľovali lepší priebeh výkonu. Športový bol aj interiér. Nechýbali dobre tvarované športové sedačky s polokoženým čalúnením, trojramenný volant či nadštandardná výbava.
Automobilka sa nemusela ani veľmi snažiť a z ostrej Octavie sa čoskoro stala legenda, ktorá na plagátoch dodnes zdobí detské izby. Nájsť auto v pôvodnom stave je veľmi náročné a za zdravý kus si majitelia už dnes pýtajú aj 9 tisíc eur. Predpokladáme, že cena ostrej Octavie bude len stúpať a prípadným záujemcom radíme, aby túto jedinečnú príležitosť nepremeškali.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia