Opel zverejnil slovenský cenník praktickej Insignie ST!

S uvádzacím bonusom stlačíte cenu dole až o 3 500€
Vydané  Text: 
Sedan sme vám už niekoľkokrát podrobne predstavili. Príjemne nás prekvapil nielen dizajnom, ale aj kvalitou spracovania či cenou. Podobne na tom je aj praktická verzia Sports Tourer, ktorú máme tento týždeň v redakcii.


Podrobnú recenziu môžete očakávať v niektorom z najbližších vydaní časopisu Auto Motor a Šport. Dnes sa ale budeme venovať oficiálnemu cenníku, ktorý sa nám pred malou chvíľou dostal do rúk. Okamžite nás zaujala základná cena modelu po odpočítaní uvádzacieho bonusu. Za 21 490 eur totiž môžete dostať relatívne dobre vybavenú vlajkovú loď značky Opel. Vo výbave Selection nechýbajú ani prvky, ako napríklad varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, antikolízny asistent, klimatizácia, LED denné a zadné svetlomety, výškovo a pozdĺžne nastaviteľné sedadlo a volant či dotykový displej s dobrou konektivitou. Vyššie výbavy (Edition, Dynamic a Innovation) pridávajú systém OnStar, ambientné osvetlenie, kožené sedadlá či disky z ľahkých zliatín.


Sme radi, že sa pod kapotou nenachádzajú žiadne poddimenzované agregáty. Už základný 1,5 litrový turbomotor disponuje slušným výkonom 103 kW (140 k), ktorý dokáže 1412 kg vážiacu Insigniu ST dostať z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy. Ide o priemernú hodnotu, ale pokojným vodičom to postačí aj na bezpečné predbiehanie. Pre rýchlych biznismenov má Opel v ponuke benzínový motor 2,0 TURBO s výkonom až 191 kW (260 k), ktorý síce prekvapí zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy, ale už je nutné rátať s vyššími nárokmi na spotrebu. Naftu zastupujú dve motorizácie 1,6 a 2,0 CDTI v rôznych výkonových verziách od 100 kW do 154 kW. Bližšie informácie nájdete na stránkach značky Opel, alebo priamo [TU](http://www.opel.sk/content/dam/Opel/Europe/slovakia/nscwebsite/sk/13_Tools/01_Pricelists/SK_Insignia_ST.pdf) v cenníku.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!