VIDEO: Fiat 500 s motorom z Alfa Romeo: Zadný pohon a 3× viac koní ako Abarath

Špeciálna fiatka vyrobená pri príležitosti 100. výročia založenia značky Giannini Automobili je unikátom, ktorý predstavuje slávny model 500 v úplne novom svetle.
Vydané  Text: 
Fiat 500, niekdajšie auto roka, je sympatické vozidlo do mesta, ktoré vyniká dizajnom, nízkymi prevádzkovými nákladmi a charakterom, aký sa dodnes nepodarilo dosiahnuť žiadnemu inému. Ani malé urbánne smarty a mini nemožno porovnávať s Fiat 500, ktoré má skrátka ten správny taliansky temperament. Snáď jediné, čo malej fiatke chýba, je výkonnejší agregát pod kapotou.

Model 500 sa ponúka s motormi vo výkonovom spektre od 69 do 95 konskýh síl, najsilnejším z nich je 1,3-litrový Multijet II s krútiacim momentom 200 Nm a kombinovanou spotrebou 3,4 l/100 km. Nie sú to čísla, ktoré by zaujali fanúšika divokej športovej jazdy, pre takétoho človeka sú určené upravené vozidlá Abarath, ktoré z 500-vky robia o niečo zaujímavejšie stroje s výkonom 135 koní (99 kW) a 206 Nm.

To je však stále málo v porovnaní s najnovšou úpravou slávnej fiatky, ktorá dostala motor z Alfa Romeo 4C! Áno, presne tak, kompaktné auto s motorom zo športiaku.

Preplňovaný štvorvalec z Alfa Romeo 4C má zdvihový objem 1,75 litra a 350 koní (257 kW). S týmito koňmi pod kapotou si Fiat 500 snaží poradiť pomocou manuálnej prevodovky a kuriozitou je, že má pohon zadných kolies.



Okrem nového motora a pohonu má Fiat 500 premenovaný na „Giannini 350 GP“ až 19-palcové (!!!) disky kolies, nový push-rod podvozok s tlmičmi značky Öhlins, väčšie brzdy značky Brembo so 6-piestovými strmeňmi vpredu a 4-piestovými vzadu. Modernizácie sa dočkala aj karoséria, ktorá nadobudla športovejšie črty: masívne blatníky kolies a zadný strešný spojler.

Firma Gran Torino Engineering na nepoznanie prerobila aj interiér, ktorý je v Giannini 350 GP ladený do modro-bieleho motívu, celočalúnenný modrý volant so sploštenou spodnou hranou bije do očí rovnako, ako modré karbónové textúry na palubnej doske.

Ešte detail na záver: v nadpise uvádzame, že Giannini 350 GP má trikrát viac koní ako Abarath. V skutočnosti je to 2,59-násobok Abarathu 🙂



Zdroj




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia