Citroën C3 Aircross zaujal cenou! Na Slovensku je lacnejší ako konkurencia.
Už v základe dostanete klimatizáciu, tempomat či asistent rozjazdu do kopca.
Vydané Text: Peter Orosz
Keďže Citroën tvrdí, že nový model má bližšie k SUV, automobil obdržal prívlastok Aircross. Nenechajte sa ale oklamať. Aj napriek drsnému vzhľadu, auto nemá k dispozícii pohon všetkých štyroch kolies. Ružové to nie je ani so svetlou výškou (175 mm), s ktorou môžete zdolávať tak maximálne Starú Vajnorskú. Potešila nás aspoň prítomnosť trakčného systému Grip Control.
Mestské sú tiež rozmery. S dĺžkou 4154 mm, šírkou 1756 mm a výškou 1637 mm je Aircross len o pár milimetrov väčší ako štandardná C3ka. Crossover ale ponúkne lepší výhľad a viac priestoru v interiéri. Exteriér nesie všetky dobre známe prvky z iných modelov, chýbajú však mäkké plochy AirBump. Aj bez nich je oplastovanie bohaté a nechýbajú ani možnosti individualizácie. Zákazníci majú na výber až 90 rôznych farebných kombinácií. Kontrastná farba zvýrazní nielen strechu, ale aj strešné lišty, spätné zrkadlá či lemy predných svetlometov.
Nudiť sa nebudete ani v interiéri, kde môžete nájsť veľké množstvo farebne odlíšených prvkov. Palubná doska kopíruje vzhľad menšieho modelu, čo nám ale vôbec nevadí. Auto navyše ponúka aj niekoľko praktických funkcií. Zadná lavica môže byť posúvateľná, a to až o 150 mm. Predné sedadlo spolujazdca sa dá sklopiť, vďaka čomu je možné preniesť aj dlhšie predmety do 2,4 m. Do batožinového priestoru potom viete vtesnať až 520 litrov.
Pod kapotou nájdeme hneď niekoľko zaujímavých agregátov. Základ tvorí atmosférický trojvalec s objemom 1,2 litra (60 kW/82 k). Silnejšia verzia 1,2ky s turbodúchadlom ponúkne až 81 kW (110 koní) a možnosť kombinácie so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Nechýba ani naftový štvorvalec 1,6 BlueHDi (73 kW/99 k, 88 kW/120 k).
Aj keď Citroën C3 Aircross nepatrí k technologickej špičke, ponúka vymoženosti ako head-up displej, monitoring slepého uhla, udržiavanie v jazdných pruhoch či automatické diaľkové svetlá. Tieto veci ale pochopiteľne nenájdete v základnej výbave. Za 11 990 eur však dostanete základný motor so štandardnou výbavou, ktorá by mala stačiť nenáročným vodičom. Obsahuje asistenta pre rozjazd do kopca, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, spomínané čítanie niektorých dopravných značiek, 16-palcové oceľové disky, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, delené zadné operadlo, manuálnu klimatizáciu či dvojité dno kufra.
Stredná výbava Feel už ponúka dotykový multimediálny displej s USB a Bluetooth konektivitou, multifunkčný kožený volant či LED denné svietenie. V najvyššej výbave Shine nechýbajú hmlovky, navigácia, automatická klimatizácia zliatinové disky či posuvná zadná lavica. Systém Grip Control je všade za príplatok.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!