Audi chystá veľkú ofenzívu! V roku 2018 predstaví hneď niekoľko nových modelov.

V Audi to momentálne nejde celkom podľa plánu. Emisný škandál vynáša na povrch stále nové fakty, ťažiskový model A4 sa nepredáva tak dobre, ako sa očakávalo. Pod paľbu kritiky sa dostáva aj dizajn, ktorý mnohí považujú za stagnujúci a málo invenčný. S týmto dedičstvom z minulosti sa musí prémiová značka čo najskôr vyrovnať. Rok 2018 preto bude pre Audi veľmi dôležitý.
Vydané  Text: 
Keď prehliadneme ešte stále neprehľadné zapletenie do emisnej aféry, potom z hľadiska programu produktov nič nebráni hľadieť do roku 2018 s optimizmom. A1, Q3, A6, A7 a e-tron – na čakačke je nezvyčajne veľa nových modelov. A dobré pritom je, že sa dajú okamžite rozoznať ako „nové“. To sa úplne nedá povedať o aktuálnej A4. A ako komplikácia sa ukázalo, že nová generácia, ktorá prešla cez ruky niekoľkých členov predstavenstva pre vývoj, sa neetablovala ako technologická vlajková loď v strednej triede. Tieto faktory zvlášť nepodporujú jej odbyt.


A8 AKO PRIEKOPNÍK


No už pred pár týždňami sa toho veľa zmenilo. Nová generácia A8, predstavená v júli, udáva tón v mnohých oblastiach. Prináša pokrokové technické riešenia v oblasti digitálneho prepojenia, čiastočne autonómnej jazdy a najmä elektrickej siete s napätím 48 V, ktorá od roku 2018 pomôže aj novej generácii A6 a A7 výrazne šetriť palivo, konkrétne až do 0,7 litra na 100 kilometrov. Tento mild-hybrid so štartovacím generátorom, pripojeným k motoru drážkovaným remeňom a lítiovo-iónovou akumulátorovou batériou v batožinovom priestore (kapacita 10 Ah), umožňuje novým modelom Audi v rozsahu rýchlosti od 55 do 160 km/h nehlučne jazdiť s kompletne vypnutým motorom, a to až do 40 sekúnd. Keď systém zaregistruje, že vodič uvoľní pedál akcelerátora, systém štart-stop sa aktivuje už pri rýchlosti 22 km/h – a motor sa automaticky vypne. Celý systém funguje v modeloch A8, A6 a A7 tak, že riadiaca jednotka motora využíva informácie o trase a údaje rozličných senzorov, pričom prediktívne rozlišuje rozličné situácie v premávke. Napríklad systém sčasti sám rozozná, či vodič bude musieť brzdiť. Novou generáciou modelov A6 a A7 sa skončí aj diskusia o stagnácii v oblasti dizajnu.


Obidve budúcoročné novinky zhmotňujú začiatok éry dizajnu, ktorú reprezentuje Marc Lichte. Ten získal funkciu šéfdizajnéra na základe svojho vydareného návrhu novej generácie limuzíny A8. Budúce Audi A6 sa vyznačuje celým radom línií a hrán, ktoré majú v celkovej filozofii dizajnu pripomínať legendárny prvý model Audi quattro z roku 1980. No zanedbané nebudú ani praktické vlastnosti: vnútorný priestor kabíny vzrastie, objem batožinového priestoru kombi Avant bude so základnou hodnotou 580 dm3 väčší o 15 lit rov. To síce nestačí na kombi Mercedes E (640 dm3), ale mierne prekonáva BMW radu 5 Touring (570 dm3). Keď ide menej o priestor ako o krásu, potom je nové Audi A7 prvou voľbou. Pôsobí na pohľad nižšie a ešte oveľa športovejšie ako A6. Na zadnej časti karosérie má úzky pás zadných svetiel po celej šírke. Tento dizajnový prvok bude mať päťdverové kupé spoločné s A8, budúcim Q8 a s modelom e-tron quattro, ktorý tiež príde na trh v roku 2018 ako plne elektrické SUV.

NOVÁ STRATÉGIA DISPLEJOV


Kto sa pozrie do interiéru, zistí, že Audi pri A8, A6 a A7 používa podobné displeje, ktoré sa vizuálne nenápadne integrujú do prístrojovej dosky. Základná architektúra sa však líši. A8 akcentuje veľkosť a eleganciu, modely A6/A7 sú vo väčšej miere orientované na vodiča. V zásade platí, že každý model dostane vlastný charakter. Od roku 2018 to bude zvlášť demonštrovať Audi A1 druhej generácie, ktoré narastie o 65 milimetrov na 4,04 metra a rázvor bude mať dlhší dokonca až o 90 milimetrov. To prinesie viac miesta nielen pre pasažierov, ale výrazne sa zväčší aj batožinový priestor: približne o 70 dm3 na 350 dm3. Nie je tajomstvom, že je to zásluha novej modulárnej stavebnice komponentov s priečne uloženým motorom MQB A0, ktorú využíva napríklad aj VW Polo novej generácie. V kabíne očakáva posádku úplne nová atmosféra, podporená efektnými prvkami ako voliteľný komplet vnútorného osvetlenia, ktorý vodičmi svetla vo dverách a na prístrojovom paneli vytvára svetelnú inscenáciu interiéru.


Jeho stredobodom je digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit (analógové prístroje sa už do A1 nebudú montovať) s novým systémom infotainmentu s dotykovým displejom formátu 16,5 cm (6,5 palca). Zväčšená jednodielna maska chladiča v kombinácii so širším rozchodom a širšími zadnými stĺpikmi karosérie dodávajú A1 maskulínnejší štýl, tri naznačené štrbiny pod kapotou motora vpredu vytvárajú svojbytnú tvár automobilu, aj keď nemajú nijakú technickú funkciu. Na maske chladiča nebudú nijaké chrómované prvky, dvojdielne zadné skupinové svetlá prechádzajú do dverí batožinového priestoru. Audi A1 má dizajnom i technikou posunúť latku vo svojej triede. Na pohon budú slúžiť hlavne benzínové motory: trojvalec s objemom 1,0 litra a s výkonom 85 kW (115 k) a štvorvalec 1.4 TFSI 85 a 110 kW (125 a 150 k), ako aj 2.0 TFSI s výkonom 140 kW (190 k) a 185 kW (252 k) v športovej verzii S1. Naftovú alternatívu predstavuje štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 85 kW (115 k).

Q3 NOVEJ GENERÁCIE NARASTIE


Cenovo hlboko pod elektromobilom e-tron quattro (pod 80 000 eur) figuruje Audi Q3, ktoré v roku 2018 tiež príde v novej podobe. Pretože pod sebou musí nechať priestor pre Q2, konkurent modelov BMW X1 a Mercedes GLA podrastie o pol triedy nahor. Namiesto doterajších 4,39 metra bude mať dĺžku 4,45 metra. Aj Q3 pri generačnej obmene prejde na modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB, čím zhodí približne 50 kilogramov hmotnosti a jeho spotreba klesne približne o 20 percent.


Samozrejme, dostane celý rad moderných asistenčných systémov a Audi virtual cockpit. Napriek tomu bude dizajnom reprezentovať ešte éru pred nástupom terajšieho šéfdizajnéra. Tu sa však vynára otázka, či sa Audi z dlhodobého hľadiska zaobíde bez sedemmiestnej verzie, keď aj Volkswagen ju už doplnil do radu Tiguan. Pretože dopyt po SUV rastie a rastie, mala by iste zmysel. Teraz terén zvlášť priestranných SUV zabrala značka Škoda, ktorej Kodiaq je medzičasom vypredaný na rok dopredu a v budúcom roku príde so sedemmiestnym SUV aj Seat. No konkurencii z vlastného koncernu jedna vec chýba: hliníkový päťvalec s objemom 2,5 litra a výkonom 294 kW (400 k). V tomto ohľade Audi Q3 boduje na celej čiare.

Kompletný článok si môžete prečítať v aktuálnom vydaní časopisu Auto Motor a Šport – 9/2017


Nové číslo časopisu Auto Motor a Šport v predaji už od 21. augusta! Viac na webe: http://www.autoviny.sk/novinky/117207/septembrove-vydanie-auto-motor-a-sport-v-predajiPosted by on 18. august 2017






, , , , , ,

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia