Chery TX je ďalšou čínskou kópiou úspešných modelov. V Európe sa bude predávať ako úsporný hybrid.

Automobilka je odhodlaná vstúpiť na európsky trh.
Vydané  Text: 

Chery je čínskou národnou automobilkou, ktorá nedávno oslávila dvadsiate narodeniny. Číňania majú veľký záujem o európsky trh, no doteraz neboli schopní vyrobiť kvalitné auto, ktoré by sa v testoch Euro NCAP nezlomilo ako prehnitý banán. Pred pár rokmi to skúšala izraelsko-čínska automobilka Qoros a všetci vieme, ako to dopadlo. Ponúknuť sedan nižšej strednej triedy za 20 000 eur s jediným benzínovým motorom a ešte k tomu na Slovensku, to je biznis plán porovnateľný s predajom bielych hľuzoviek v Rimavskej Sobote. Qoros pritom nepatril k zlým autám, exceloval v nárazových testoch a kvalita spracovania bola porovnateľná s inými automobilkami. Zaujímavosťou tiež je, že čínsky podiel vlastnila práve automobilka Chery.


Tá sa však neúspechom nenechala odradiť a po prehodnotení svojej politiky predstavila vo Frankfurte nové SUV s označením TX, ktoré sa bude v Európe predávať pod značkou Exeed. Čo sa dizajnu týka, nachádzame veľké množstvo povedomých prvkov. Bočná silueta pripomína Hyundai Santa Fe a zadné svetlomety kopírujú vzhľad modelu Sportage. Familiárne pôsobí aj interiér, jeho dizajn sa nám ale v konečnom dôsledku celkom pozdáva.


Auto príde na trh ako plug-in hybrid, ktorý bude kombinovať klasický spaľovací motor o objeme 1,5 litra (110 kW) s elektromotorom (85 kW). Aj vďaka sedemstupňovej automatickej prevodovke a inteligentnému pohonu 4×4, dokáže auto zrýchliť na 100 km/h za 6 sekúnd. Pri úspornej jazde automobilka deklaruje spotrebu 1,8 l /100 km. Kapacita akumulátora vám navyše umožní prejsť až 70 elektrických kilometrov, vtedy je spotreba paliva prakticky nulová. Dobíjanie z bežnej siete trvá približne 4 hodiny, s rýchlonabíjačkou to zvládnete za 30 minút.


Cenu ani dátum uvedenia trh momentálne nepoznáme. Predpokladá sa, že nová automobilka Exeed spustí predaj modelu TX ešte pred koncom tohto desaťročia.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.