JAZDA: Seat Leon Cupra R Performance Pack – Agent provokatér
Kombinácia rodinného auta takmer so superšportovými vlastnosťami bude mať vždy svoje čaro. Presvedčili sme sa o tom za volantom SEAT-u Leon ST Cupra 300 4Drive s performance paketom.
Vydané Text: Majo Bóna
Akcelerácia je takmer identická, tempo dokážem držať bez problémov, hoci, samozrejme, je iba otázkou, ako silno tlačí Jordi na plyn. Odhadujem, že potenciál auta využíva tak na sedemdesiat percent. A skôr ako to, že stíham za skutočným pretekárom, oceňujem grip a stabilitu Leonu Cupra ST 300 4Drive. Zásluhu na tom majú už spomínané slicky aj pohon všetkých štyroch kolies. Nedočkal som sa žiadneho náznaku neistoty a to napriek tomu, že som si vypol stabilizačný systém.
Ešte viac ma oslovili brzdy. Absolútne žiaden náznak vädnutia účinku si udržali aj v prípade opakovaného brzdenia. Jednoducho dva palce hore. Kombinácia tristokoňovej rakety s takmer šetsstolitrovým kufrom je snom mnohých otcov rodín, ktorým ešte nevyhasol život v rozkroku. Jedinú výčitku by som smeroval k šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovke DSG. Sesterský model Golf R má modernejšiu sedemstupňovú a aj rýchlejšiu. Nepáčilo sa mi ani to, že v manuálnom režime preradí smerom vyššie a v prípade, že trafíte moment preradenia spolu s prevodovkou, odradíte o dva stupne nahor, takisto podradenie je dovolené až v prípade, že otáčky motora spadnú do civilného pásma. No to sú detaily a možno aj subjektívny dojem, ak si chcete užiť, máte k dispozícii aj manuálnu šesťstupňovú prevodovku, ktorá preverí vaše skutočné vodičské schopnosti. Zvyšku auta nemôžem vyčítať absolútne nič, azda len cenu, ktorá v prípade kombinácie s Performance Paktom oblizovala hranicu štyridsaťtisíc eur, čo je za kombi tejto veľkostnej kategórie predsa len dosť.
Inzercia