Audi prišlo s novým označovaním svojich modelov, ktoré nedáva žiadny zmysel. Posúďte sami!
Číslice budú označovať výkon motora.
Vydané Text: Peter Orosz
Problém je v tom, že sa z nového označenia nedozvieme presný výkon ani objem motora. Každé dvojciferné číslo tak môžeme považovať len za akýsi stupeň výkonu, pod ktorým nájdeme rôzne motorizácie. Ich výkon sa v niektorých prípadoch môže líšiť až o 30 kW. Ak by sme mali nájsť nejakú výhodu, tak asi len v tom, že zlodeji nedokážu z číslic určiť konkrétnu motorizáciu, čo vám v budúcnosti môže ochrániť auto pred odcudzením.
Nové označovanie chce Audi zaviesť do polovice budúceho roka, prvým modelom bude nedávno predstavená A8ička. Podľa môjho názoru, vlastníci menej výkonných verzií si číslicu odstránia ešte v predajni. Majitelia týchto áut totiž neradi priznávajú, že vlastnia slabší či základný model, a tak sa dôkazového materiálu zbavia čo najskôr.
Výkonové stupne:
30: 81-96 kW (110-130 k)
35: 110-120 kW (150-163 k)
40: 125-150 kW (170-204 k)
45: 169-185 kW (230-252 k)
50: 210-230 kW (286-313 k)
55: 245-275 kW (332-374 k)
60: 320-340 kW (435-462 k)
70: od 400 kW (544 k)
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!