Výber z aktuálneho čísla: Mercedes-Benz triedy S – Luxusný kompas
Pozíciu mobilnej predpovede budúcnosti automobilového priemyslu si Mercedes-Benz triedy S po facelifte posilnil. O tom sme sa presvedčili za volantom luxusnej überlimuzíny s hviezdou na kapote.
Vydané Text: Majo Bóna
Novinkou v rámci asistenčných systémov je aktívny tempomat, ktorý rýchlosť aktívne upravuje nielen podľa vzdialenosti od predchádzajúcich vozidiel, ale aj podľa aktuálneho rýchlostného limitu. Aktívny tempomat DISTRONIC uberie rýchlosť aj pred vjazdom na kruhový objazd. Využíva na to mapové podklady a v spolupráci s GPS tak reaguje vopred. Inými slovami, nastavíte si navigáciu, tempomat a jediné, čo musíte robiť, je točiť volantom.
Možno preto, aby ste si uvedomili luxusný charakter interiéru. Ten je na najvyššej úrovni, vodič i ostatní pasažieri si môžu užiť masáž, prípadne využiť funkciu ENERGIZING, ktorá slúži na revitalizáciu pasažierov či vodiča počas jazdy. Novinkou je podvozok ACTIVE BODY CONTROL. Auto si dopredu načíta zákruty a dokáže karosériu auta nakloniť až o 2,65°, čo priamo zvyšuje komfort jazdy. Zoznam magických technických prvkov uzatvárajú svetlomety MULTIBEAM LED s dosvitom až 650 metrov! A to je hodnota, ktorú nedosahujú svetlomety konkurencie využívajúce laser. Za volantom Mercedesu-Benz S 560 4MATIC, ktorý má pod kapotou osemvalcový bi-turbo motor s maximálnym výkonom 349 kW (469 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm, sa posúva jazdný zážitok o kúsok ďalej, no zároveň si uvedomíte, aká dobrá je S 500. Posledná verzia, s ktorou sme si potykali, bol momentálne špičkový Mercedes-AMG S 63 4MATIC+. Tento model kombinuje priemernú spotrebu 8,9 l/100 km s maximálnym výkonom 450 kW (612 k), čo bola kedysi hodnota dvanásťvalcových verzií.
Ešte viac šokuje maximálny krútiaci moment na úrovni 900 Nm. Klasický šprint zvládne za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, no, samozrejme, na želania zákazníka ju môžu odblokovať. Jazdné vlastnosti sú o kus športovejšie, ak si želáte, môžete absolvovať horský priechod v pretekárskom tempe. Hoci pointou tejto verzie je skôr maximálna rýchlosť na úrovni 300 km/h
POKRAČOVANIE NÁJDETE V AKTUÁLNOM VYDANÍ ČASOPISU AUTO MOTOR A ŠPORT!
Inzercia