Toyota chce vyrobiť „blbovzdornú“ manuálnu prevodovku, uplatnenie by našla v autoškolách.

Nové funkcie ocenia neskúsení vodiči, ktorí si nerozumejú s manuálnou prevodovkou.
Vydané  Text: 
Automatické prevodovky sú čím ďalej, tým populárnejšie aj u nás. Dôvody sú jednoduché. Jazdiť s manuálom je v meste jednoducho únavné a ľudia si chcú jazdu v čo najväčšej možnej miere zjednodušiť.


Väčšina autoškôl ale stále vyučuje na autách s manuálnou prevodovkou, čo začínajúcim vodičom neraz robí vrásky na čele. Na prácu so spojkou a prevodovkou si človek musí v každom novom aute zvykať. Pri nesprávnom používaní však hrozí poškodenie nielen prevodovky, ale aj motora.


Preto automobilka Toyota pracuje na novej generácii, ktorá sa na prvý pohľad nebude líšiť od bežnej manuálnej prevodovky. Prácu s manuálom ale budú monitorovať elektronické systémy, ktoré vám zabránia zaradiť ten nesprávny prevodový stupeň. Po novom tak nebude možné zaradiť vyšší prevodový stupeň pri nedostatočnej rýchlosti, takže motor nebudete môcť zbytočne podtáčať. Okrem regulácie samotného radenia, bude prevodovka schopná samočinne vyradiť akýkoľvek prevodový stupeň. To sa zíde napríklad pri núdzovom brzdení, kedy pri nevyšliapnutí spojky môžete motor veľmi jednoducho „udusiť“.


Väčšinu týchto chýb pritom vykonávajú uchádzači o vodičák. Nová prevodovka by tak mohla nielen pomôcť pri výučbe, ale aj ochrániť vozidlo autoškoly. Nám sa myšlienka manuálnej prevodovky s akousi „poistkou“ páči. V Toyote by ale nemali zabudnúť ani na možnosť vypnutia tejto funkcie.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia