Takto začína revolúcia: GM v Číne predstavil elektromobil za 4500 eur
Toto je tá očakávaná revolúcia v transformácii dopravy? Možno, že začína práve v Číne.
Vydané Text: Erik Stríž
Baojun E100 má elektrický dojazd do 155 kilometrov a dosahuje maximálnu rýchlosť 100 km/h. To znamená, že v ideálnom (a čisto teoretickom) prípade je možné jeho batérie vyčerpať do jeden a pol hodiny. Automobil je určený do mesta a podľa dostupných informácií ponúkne aj celkom zaujímavú výbavu: parkovacie senzory, dotykový displej multimediálneho systému, palubné Wi-Fi a tiež upozornenia na eventuálnu kolíziu s chodcami.
*Baojun E100 (2017), Najlacnejší elektromobil na svete (zdroj: GM/Baojun)*
Dôvod nízkej ceny nachádzame, pochopiteľne, **v nízkej kvalite použitých komponentov a v nedostatočnej bezpečnosti**. Čínska legislatíva je nepomerne benevolentnejšia, preto každý rok sledujeme nové a nové napodobeniny európskych a amerických automobilov, ktoré síce na prvý pohľad vyzerajú dobre, o ich spoľahlivosti by sa však dalo diskutovať. Predstavte si, ako komplikované je každé auto – v prípade elektromobilov sa na vyššej cene podieľa aj cena batérií, ktorá aj dnes predstavuje aj tretinu ceny automobilu.
Elektrický Baojun E100 má zo všetkého nutné minimum a jednoduchý kokpit. Výrobca neuvádza informácie o výkone motora a ani ďalšie technické parametre vozidla.
Ocenili by ste takéto malé elektromobily aj na Slovensku? Odhliadnuc od toho, že čínsky elektromobil nespĺňa naše štandardy na bezpečnosť, myslíme si, že by išlo o praktické riešenie pre mladých ľudí žijúcich v mestách, ktorí nechcú do práce jazdiť mestskou hromadnou dopravou alebo skútrami. S cenou do 5-tisíc eur by takéto dopravné prostriedky mohli naštartovať dramatickú transformáciu dopravy.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia