Režimom schválené – Na tomto sa jazdí v KĽDR!

Spojené štáty majú Ford, Nemecko má Volkswagen, Japonsko má Toyotu a Severná Kórea má spoločnosť Pyeonghwa Motors.
Vydané  Text: 
Denne sa v našej redakcii stretávame s masívnym prílivom noviniek zo sveta automobilového priemyslu a máme čo robiť, aby sme vás stihli o všetkom informovať. Existuje však krajina, kde podobné problémy nemajú.


KĽDR sa preslávila diktátorským režimom, ktorý sa snaží krajinu izolovať od vonkajšieho sveta. Za obyčajné sledovanie amerického filmu hrozí trest smrti, pričom je obvinený páchateľ častokrát odsúdený skôr než sa dozorca stihne vrátiť z malej potreby.


Pochopiteľne, výber áut v takejto krajine bude prísne regulovaný. Bežný smrteľník si auto dovoliť nemôže, má totiž dosť starostí s rozdelením denného prídelu ryže. Existuje však úzka skupina technických odborníkov, vedcov, lekárov či politických lídrov, ktorí si auto zaobstarať môžu.


V KĽDR má svoje oficiálne zastúpenie len jediná značka. Pyeonghwa Motors je čiastočne vlastnená juhokórejským cirkevným hnutím a severokórejskou štátnou firmou. Automobilka vznikla v roku 1999 a automobily vyrába priamo na Kimovom území, blízko demilitarizovanej zóny. Paradoxné je, že sa v krajine, ktorá zastrašuje svet jadrovým útokom a núti ľudí pracovať v koncentračných táboroch, predáva značka s názvom Pyeonghwa, čo v preklade znamená „mier“.


Zákazníkov nie je veľa. Podľa štatistík sa v roku 2005 predalo len 400 vozidiel. Aj keď sa výroba a predaj áut v KĽDR neoplatí, ľudové vozidlá sú súčasťou najnovšej divadelnej hry, ktorá má zahraničným zvedavcom dokázať funkčnosť a prosperitu režimu.


Pyeonghwa Motors vyrába autá rôznych kategórií. Malé automobily a sedany montuje pod licenciou od značiek Brilliance či Fiat a nákladný pick-up skladajú z dielov čínskeho výrobcu Dandong. Staré Mercedesy inšpirovali výrobcu pri navrhovaní luxusných modelov.

VIDEO




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia