Mazda CX-8 je na svete, 3-radové SUV však bude iba pre Japonsko
Je určená pre trhy, pre ktoré je CX-5 malé a CX-9 priveľké. Ale veď to sme aj my!
Vydané Text: Erik Stríž
Mazda CX-8 pre japonský trh, pohľad z profilu (foto: Mazda)
Mazda CX-8, nové 3-radové SUV, je väčšie ako CX-5 a menšie ako americká CX-9, ktorá je pre niektoré trhy skrátka priveľká, obzvlášť pre Japonsko. Kompaktnejšie, ale na naše pomery stále veľké CX-8 sa bude predávať výhradne v Japonsku už koncom tohto roka.
Na Slovensku je najväčším SUV od Mazdy model CX-5, jeho menší variant je CX-3. Možno by stálo za zváženie, či by aj náš trh neprejavil záujem o niečo väčšie, napríklad takú CX-8 by sme si veľmi radi vyskúšali na našich cestách a zrejme by sa Mazda radila do užšieho výberu u ľudí, ktorí dopytujú po stredne veľkých SUV-čkach, respektíve veľkých crossoveroch.
Mazda CX-8 pre japonský trh, interiér (foto: Mazda)
Prvé fotografie CX-8 poukazujú na Mazdu z profilu a odhaľujú jej rozmerný interiér, ktorý sa okrem tretieho radu sedadiel výraznejšie neodlišuje od korporátneho dizajnu automobilky. Zaujímavosťou je, že Mazda ukazuje interiér ako 6-miestny s tým, že každý rad sedadiel obsahuje dve plnohodnotné sedadlá, prvé dva rady s možnosťou individuálneho nastavenia a s pevnou lakťovou opierkou. Podľa dostupných informácií však bude k dispozícii aj 7-miestny variant.
Zadné partie CX-8 by sa mali podobať na iné modely výrobcu z kategórie SUV/crossover
Základom bude variant poháňaný prednými kolesami, za príplatok bude možný pohon všetkých štyroch a jediná prevodovka bude 6-stupňová automatika. Pod prednou kapotou bude pracovať 2,2-litrový preplňovaný štvorvalec, do ktorého Japonci budú nalievať naftu. S výkonom 173 konských síl by si mal motor poradiť aj s vodičom a ďalšími šiestimi pasažiermi na palube.
Cena SUV Mazda CX-8 zatiaľ nebola upresnená.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia