Mercedes-Benz triedy X: Fotografie, video a kľúčové vlastnosti
5,3-metrový pick-up bude v predaji aj s benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou, cena nebude vôbec uletená.
Vydané Text: Erik Stríž
Šesť rokov spolupráce značiek Mercedes-Benz a Nissan-Renault vyústilo v doteraz najväčší spoločný projekt – triedu X. Novinka od Mercedesu stavia na modeloch Nissan Navara a na budúcom Renaulte Alaskan, vizuálne vvšak najviac pripomína modelovú triedu GLS.
Luxusné pick-upy sú kuriozitou a Mercedes X by mohol byť avantgardou úplne nového trendu v autopriemysle. Od Navary či iných podobných automobilov sa bude líšiť predovšetkým luxusným interiérom a exkluzívnym zovňajškom.
Rozmery: 5,34 × 1,92 × 1,82 m
Rázvor: 3,15 m
Svetlá výška: 20,2 cm
Veľkosť nakladacej plochy: 158,7 × 156,0 × 474,0 cm
Max. zaťaženie: 1042 kg
Max. hmotnosť na ťahanie: 3,5 tony
Pod masívnou a takmer dva metre širokou kapotou X220d bude pracovať preplňovaný naftový agregát s objemom 2,3 litra a maximálnym výkonom priaznivých 120 kW, biturbo X250d ponúkne výkon až na úrovni 140 kW. Zaujímavosťou je, že aj pick-up s dĺžkou 5340 mm a schopnosťou ťahať náklad s hmotnosťou 3,5 tony (to je napríklad trailer s tromi koňmi alebo osemmetrová jachta) bude v predaji s benzínovými motormi. Myslite si o tom čokoľvek, ale benzínový štvorvalec X220 s výkonom 122 kW bude pod kapotou pracovať tiež, určený však bude predovšetkým pre Afriku a arabské krajiny. Vôbec najvýkonnejším agregátom bude X350d s výkonom 190 kW a krútiacim momentom 550 Nm.
Nemenej kuriózne je aj to, že sa veľký pick-up objaví v predaji nielen so 7-stupňovou automatickou prevodovkou, ale aj so 6-stupňovým manuálom. Trieda X sa štandardne ponúkne s pohonom zadných kolies, za príplatok s pohonom 4MATIC a s uzávierkou zadného diferenciálu.
Mercedes bude ako príplatkovú výbavu ponúkať širšiu paletu doplnkov, napríklad kryty nakladacieho priestoru. Predávať sa bude v Európe, na Blízkom východe, v Afrike, v Južnej Amerike a v Austrálii, ale v USA nie. Tam je vraj priveľká konkurencia, uvedenie na trh by mohlo skončiť fiaskom. Cena nebude vôbec tak vysoká, ako sme pôvodne očakávali – v Európe vraj štartuje na úrovni iba 37 294 eur vrátane dane. Predaje sa spustia ešte koncom tohto roka a ak sa podarí, za jeho volant si prvýkrát sadneme už niekedy v októbri.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia