BMW Isetta: Ikonický veterán s jednovalcom a 3-litrovou spotrebou
Dnes by sme ho ani nemali kam zaradiť, také bolo toto auto z 50. rokov malé. S tromi kolesami by sme ho navyše považovali viac za motorku s kokpitom, než za plnohodnotné auto.
Vydané Text: Erik Stríž
BMW Isetta malo veľmi neštandardné rozmery aj proporcie. **Motor mal iba jediný valec**, s výkonom 13 konských síl však na pohon malého ľahkého stroja stačil. Spotreba benzínu dosahovala krásne iba 3 litre na sto kilometrov jazdy, maximálna rýchlosť dosahovala 85 km/h.
Typickým prvkom vozidiel Iso/Isetta je **nástup do interiéru spredu**. Dvere sú zakomponované do prednej kapoty, takže pri nastupovaní do vozidla zavadzali volant a pedále. Tento nedostatok bol však pre malé auto tak charakteristický, že ho dizajnéri neodstránili.
**Pasažieri na zadných sedadlách** mali k dispozícii plnohodnotné bočné dvere.
V roku 1956, teda rok po osvojení modelu, sa BMW rozhodlo osloviť aj bonitnú klientelu a predstavilo Isetta **Moto Coupe DeLuxe**. Tento deluxe model mal ako doplnok **sťahovacie okná** a dnu sa vošli až štyria ľudia (samozrejme, museli byť útlejší).
### Nástupca Pokračovateľom Isetty bol od roku 1957 model **BMW 600**, ktorý spravil z trojkolesového autíčka s motorom z motorky plnohodnotné štvorkolesové auto mimoriadne malých rozmerov pre štyroch pasažierov vrátane vodiča.
Inzercia
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia