Citroën C3 PureTech 82 Shine – Svojský zvonka i zvnútra
Silný rok z pohľadu nástupu nových generácií malých áut neobišiel ani Citroën. Na trh uviedol tretiu generáciu svojho modelu C3, ktorého verziu PureTech 82 sme otestovali.
Vydané Text: František Bizoň
S novým Citroënom C3 sme sa pohybovali v rajóne, kam je prednostne určený, v meste a jeho okolí. Benzínový motor sa na krátkych jazdách ukázal vo výbornom svetle, rýchlo sa zohrial a výkon pekne dávkoval už v stredných otáčkach. Prekvapivo nízke sú otáčky pre maximum krútiaceho momentu, 118 N m pri 2 750 ot./min. Vodič si musí zvyknúť na krátko sprevodované prvé tri z piatich rýchlostných stupňov manuálnej prevodovky. Pre jazdu v hektickej mestskej doprave je to však prínosom, jednotka nás na zelenú svižne vytiahla na čelo kolóny, dvojka pomohla pri rýchlom predbiehaní na krátkej vzdialenosti. Naopak, na štvrtý a piaty prevodový stupeň sa dalo ísť veľmi dlho, kým si motor vypýtal vyšší stupeň, alebo stratil dych. Hodnotenie apetítu je podobné ako hodnotenie jazdných výkonov. V meste sme dosahovali veľmi dobrú spotrebu, na úrovni tabuľkových 5,7 l/100 km. Jazda na diaľnici bola poznačená zvukovou kulisou vyšších otáčok maloobjemového trojvalca a tiež spotrebou vyššou ako v mestskej premávke, pod šesť litrov sme sa skrátka nedostali. Zvonka je nová „cé-trojka“ svojská a s konkurenciou nezameniteľná. Nikto z nich nemá na bokoch plastové vankúšiky ani predné svetlá rozdelené do troch úrovní. Od hmloviek v čiernom spojleri po denné LED-kové nadväzujúce na chrómované lišty pod prednou kapotou. Čierne oplastovanie blatníkov, prahov i nárazníkov vytvára spolu so strechou inej farby ako zvyšok karosérie pocit robustnosti. A pritom je karoséria o 50 mm nižšia ako pri predchádzajúcej C3, naopak, na dĺžku narástla o 55 mm a na šírku o 21 mm. Výsledkom je originálne auto ideálne pre mesto.
Interiér je podobne svojský ako exteriér, tak ako to predurčil väčší brat Cactus C4. Palubná doska je jednoduchá, lebo všetko ovládanie sa rieši od prvého kroku cez dotykový displej s uhlopriečkou 7“. Nie je to celkom praktické, vodič totiž musí najskôr prstom trafiť ikonku, aby následne preladil rádio, nastavil teplotu, či telefonoval „bez rúk“. Priestorovo však nemôžeme „slovenskému“ Citroënu C3 z trnavského závodu PSA nič vyčítať. Z rázvoru 2 540 mm (+74 mm) vyťažil maximum.
Posed je dobrý, čalúnenie s výraznými bokmi sedákov a netuctovým dizajnom látky dáva komfort a pocit osobnej atmosféry. 300 litrov batožinového priestoru je slušným štandardom na malé auto.
TECHNICKÉ ÚDAJE
CITROËN C3 PURETECH 82 SHINE
Motor benzínový R3, 1 199 cm3
Výkon 60 kW (82 k) pri 5 750 ot./min
. Krútiaci moment 118 Nm pri 2 750 ot./min.
Pohon a podvozok: Päťšstupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu nezávislé zavesenie pseudo McPherson so stabilizátorom, vzadu torzná tyč es vinutými pružinami a teleskop. tlmičmi, brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové.
Pneumatiky 2205/55 R 16. Batožinový priestor 300 / 922 dm3
Rozmery: 3 996 × 1 749 × 1 474 mm, rázvor 2 540 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 112 / 1 550 kg, objem nádrže 45 l.
Najvyššia rýchlosť 168 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 14,9 s
Spotreba 5,7/4,1/4,7 l/100 km
Emisie CO2 109 g/km
Cena/testované vozidlo 11 790 € / 13 690 €
Konkurenti: Škoda Fabia, Toyota Yaris, Hyundai i20
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia