Z viacerých hľadísk sa dá povedať, že ide o kľúčový model pre legendárnu taliansku značku. Donedávna by sa dal označiť za základný, no túto úlohu prevzala California. Tá by niektorým mohla zdať príliš mäkká a každodenná, no práve to je cieľová skupina nového kupé. Všetky technické riešenia vrátane motora sú kompletne nové. Ferrari vďaka tomu sľubuje ešte lepší handling. Agregát napriek väčšiemu objemu a výkonu spotrebuje menej paliva. Pre vodiča je pripravený úplne nový kokpit s volantom a prístrojmi pochádzajúcimi z pretekových špeciálov. A môžete si byť istí, že je to momentálne najlepšie Ferrari, pretože na vývoji sa podieľal aj Michael Schumacher.
Dizajn nového kupé F458 Italia opäť navrhlo štúdio Pininfarina s dôrazom na aerodynamiku a vizuálnu ľahkosť. Hlavne na odpore vzduchu si dali v Maranelle záležať. Okrem nižšej spotreby sa to podieľa aj na vysokom prítlaku, ktorý vo vysokých rýchlostiach zvyšuje stabilitu. Novinku poháňa podobne ako predchodcov počnúc radom 348 v strede uložený osemvalec. Tento má objem 4 499 cm3 a dostal tiež priame vstrekovanie paliva. Viacero riešení bolo prevzatých z pretekových motorov. Maximálny výkon je 570 koní pri 9000 otáčkach, z toho vychádza famózny litrový výkon 127 k/l. Maximálny krútiaci moment je 540 Nm pri 6000 ot/min. Štandardne sa agregát kombinuje so sedemstupňovou dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou. Táto kombinácia spotrebuje podľa výrobcu 13,7 l/100 km čo zodpovedá emisiám CO2 320 g/km. Výrobca to označuje ako najlepšie hodnoty v rámci konkurencie.
Odľahčená konštrukcia novinky znamená pohotovostnú hmotnosť pod 1400 kg pričom 58 % tejto masy leží nad zadnou nápravou. Podvozok je do veľkej miery vyrobený z hliníka pričom Ferrari použilo inovatívne riešenia spájania a výroby komponentov pochádzajúce z leteckého priemyslu. Prednú nápravu tvoria dvojité priečne ramená, vzadu sa podobne ako v Califronii dostal k slovu systém multilink, oboje vyladené na maximálnu stabilitu a špičkový handling. K tomu sa pridáva aj strmšie riadenie. Zadný diferenciál je elektronicky riadený, riadiacu jednotku zdieľa so systémom trakčnej kontroly F1-Trac. Nové nastavenie sa stará o maximálne športovú jazdu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne F458 Italia za 3,4 sekundy, maximum prekračuje 325 km/h.
Interiér nového modelu Ferrari zatiaľ neukázalo, no sľubuje revolučné usporiadanie prístrojov a nové ovládacie prvky na volante so špičkovou ergonómiou. Sme na to viac než zvedaví. Auto je len dvojmiestne s minimálnym batožinovým priestorom. Kto si aj pri Ferrari cení tieto vlastnosti, pre toho je určená praktickejšia Califronia. F458 Italia totži Taliani definujú ako auto, s ktorým môžete občas ísť aj do práce, no najlepšie mu bude na pretekovom okruhu.