Renault Clio 1.2 TCe – R.S. Light
Renault Clio 1,2 TCe s paketom GT Line sľubuje ochutnávku modelov s označením Renaultsport v kombinácii s racionálnu pohonnou jednotkou.
Vydané Text: Majo Bóna
Po novom si navyše môžete najsilnejší civilný benzínový motor skombinovať aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. A to poteší každého začínajúceho vodiča, ktorý si rád osvojí podraďovanie s medziplynom či jednoducho rozkoš zo zaradenia vhodného prevodového stupňa. Podiel na radosti z jazdy má aj vynikajúci podvozok, ktorý zo športového modelu R.S. prevzal tuhšie tlmiče i pružiny, pričom táto kombinácia neznamená stratu komfortu pri každodennej jazde. Skôr naopak. Aj s rozbitými bratislavskými cestami si Clio GT Line poradilo s prehľadom. To pravé orechové však prináša kombinácia kľukatých okresiek a vyšších otáčok motora. Tam si užijete akurátnu dávku výkonu motora. Na papieri sa 87 kW (120 k) motor modelu GT Line tvári pomerne slabo, na druhej strane si jeho prejav zamilujete. Najmä ak zážitok z jazdy neviažete na klišé kombináciu vysokého výkonu s imidžovým znakom na maske chladiča. Z nášho pohľadu je jedinou škodou fakt, že stabilizačný systém neviete deaktivovať. Vaša pravá ruka si ešte stále bude tykať s klasickou ručnou brzdou, takže o zábavu na zasneženej ceste by bolo postarané.
Interiér je atraktívny, kombinácia športového volantu so športovou hlavicou radiacej páky a modrým prešívaním venca volantu, manžety ručnej brzdy a prevodovej páky rozhodne potešia oko i prsty a dlane rúk. Jedine úzke športové sedadlá sa budú zdať niektorým objemnejším postavám príliš úzke. To je však jedinou výčitkou okrem ceny, ktorá sa v prípade testovaného vozidla vyšplhala až k hranici 15 000 eur.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia