Zamestnanci Volkswagenu dnes štrajkujú. Žiadajú nárast platov o 16 percent.
Štrajkujúci zamestnanci sú priamo pred budovou výrobného závodu, sú organizovaní a celá udalosť prebieha v pokoji. Vraj sú ochotní štrajkovať aj dva dni.
Vydané Text: Erik Stríž
Moderné odbory výrobného závodu Volkswagen v Bratislave dnes uskutočnili štrajk, ktorým chcú prejaviť nespokojnosť zamestnancov s platmi. Vraj sú ochotní štrajkovať aj dva dni, ak to bude potrebné. Na svojich stránkach na Facebooku uvádzajú, že aj triedne najlepšie ohodnotený bratislavský zamestnanec vo výrobe zarába stále menej, ako je nástupný základný plat v rovnakom nemeckom závode.
Štrajkujúci zamestnanci sú priamo pred budovou výrobného závodu, sú organizovaní a celá udalosť prebieha v pokoji. Organizátor štrajk pripravoval dlhší čas a sformuloval svoje požiadavky pre zamestnávateľa. Štrajk radových zamestnancov prichádza iba niekoľko dní po tom, čo Volkswagen ohlásil jubilejnú výrobu už 5-miliónteho automobilu. Bol ním SUV model Touareg určený na export do Austrálie, o ktorom ako vôbec prvé médium na Slovensku napísali práve Autoviny.sk.**NEPREHLIADNITE: [Bratislavský Volkswagen vyrobil už 5-miliónte vozidlo. Biely Touareg pocestuje do Austrálie. ](http://www.autoviny.sk/novinky/116959/bratislavsky-volkswagen-vyrobil-uz-5-milionte-vozidlo-biely-touareg-pocestuje-do-australie)**
Momentálne prebieha historicky prvý ostrý štrajk v bratislavskom závode. Ako uvádza [Denník N](https://dennikn.sk/800758/v-bratislavskom-volkswagene-sa-zacal-historicky-prvy-ostry-strajk/?ref=tit) na svojich stránkach, situácia vo fabrike sa ešte nikdy tak vážne nevyostrila.
Moderné odbory Volkswagenu žiadajú, aby platy všetkých zamestnancov narástli o 16 percent, s čím Volkswagen zatiaľ nesúhlasí. Organizátor tvrdí, že doterajšie priebežné zvyšovanie platov bolo iba dorovnávaním inflácie s malým, možno dvojpercentným reálnym nárastom. Ak zvyšovanie tarifných platov v Nemecku prebieha ročne v stovkách eur, na Slovensku sa bavíme o desiatkach eur, tvrdí organizátor. Zároveň dodáva, že v septembri 2017 plánuje automobilka Land Rover naberať nových zamestnancov do výroby a je pravdepodobné, že sa nespokojní zamestnanci VW vydajú práve týmto smerom. Tým by sa spôsobil odliv kvalitných pracovných síl práve preto, že sa ľudia necítia dostatočne ohodnotení. Jeden z organizátorov na pódiu tvrdí, že hoci dnes výroba stojí a koncern sa kvôli tomu dostáva do eventuálnej straty, zamestnanci budú pracovať na tom, aby sa tieto straty vo výrobe dohnali a kompenzovali.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia