V Číne predstavili vlak bez koľají. V skutočnosti je to autobus s dizajnom električky.
V Číne najnovšie predstavili vôbec prvý smart vlak na svete. V porovnaní s naozajstným vlakom však nejazdí po koľajniciach, ale po čiarach nakreslených na ceste.
Vydané Text: Erik Stríž

Vlaky sa v posledných desaťročiach významným spôsobom zlepšili. Staré vlaky si spájame s dymom a hlukom, tie moderné sú naopak tiché, bezpečné, v Holandsku jazdia všetky na elektrinu získanú z veternej energie.
V Číne najnovšie predstavili a prakticky predviedli niečo, čo nazývajú vlakom, nám to však viac pripomína električku kombinovanú s autobusom. Nazvali ho ART, čo je akronym z Autonomous Rail Rapid Transit a vraj je to vôbec prvý smart vlak na svete. V porovnaní s naozajstným vlakom však nejazdí po koľajniciach, ale po čiarach nakreslených na ceste. Sledovať čiary nakreslené na ceste môže byť praktické z toho dôvodu, že je možné upravovať trasy podľa potreby. Stačí však jeden pouličný umelec, aby tieto čiary premaľoval alebo doplnil a problém bude na svete? Okrem kamery sledujúcej čiary je inteligentný vlak vybavený aj ďalšími kamerami a senzormi, aby sledoval svoje okolie a správne manévroval až do cieľa.

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk