Porsche 911 Turbo S prvýkrát ponúkne výkon cez 600 koní
Volajú sa Exclusive Series a nemecká značka ich vyrobí iba 500 kusov. Pôjde o dosiaľ najsilnejšie 911 Turbo S v histórii.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Porsche 911 Turbo S celkom jednoznačne nemá problém s nedostatkom výkonu. Práve naopak patrí k tým najlepším na svete – aj tak sa však nemecká automobilka rozhodla pre tých bohatších zákazníkov pripraviť edíciu, ktorá pozdvihuje nielen výkon, ale aj exkluzivitu. Zabezpečí to limitovanou produkciou 500 kusov.
911 Turbo S Exclusive Series vyprodukuje famóznych **607 konských síl a krútiaci moment na úrovni až 750 Nm**. Tie sú k dispozícii od 2250 do 4000 otáčok motora. V praxi sa tento krútiaci moment prejavuje zrýchlením z nuly na 100 km/h v priebehu **2,9 sekundy** a 200 km/h dosiahne už v priebehu 9,6 sekundy od štartu. Sú to krásne údaje, Porsche za ne vďačí radovému šesťvalcu s objemom 3,8 litra a dvojitým preplňovaním. V porovnaní s bežným variantom Turbo S má limitovaná séria výkon vyšší o 27 konských síl.Vzhľadom na zaradenie k rodine Turbo S má novinka štandardne osadenú** 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku** a **pohon všetkých štyroch kolies**. 607 koní je skrátka na dve kolesá priveľa. Kolesá s 20-palcovými diskami v čiernom laku majú decentné zlaté akcenty, ktoré ladia s celkovou úpravou karosérie. „Golden Yellow Metallic“ disky boli vypracované s pomocou lasera a vôbec prvýkrát v histórii značky sú uhlíkovo-keramické brzdy k dispozícii s čiernymi strmeňmi so zlatým logom Porsche. Rovnaký zlatý lesk je použitý na celej karosérii a akcenty nachádzame aj v inak čiernom interiéri. Ide napríklad o šitie čalúnenia, ktoré zdôrazňuje línie sedadiel. V interiéri sú taktiež nápadnejšie karbónové motívy na palubnej doske.
Každý z 500 kusov nového Porsche sa bude predávať za minimálne **259 992 eur**, predaje sa spustili v Nemecku práve včera. Spoločne so 607-koňovou 911-kou Porsche uviedlo do predaja aj nový model hodiniek s chronografom, Porsche Design Chronograph 911 Turbo S Exclusive Series si môžete kúpiť k luxusnému autu za nezanedbateľných 9950 eur. A keď sa zákazníkom s tučným kontom aj toto bude máliť, Porsche im ponúka set kufrov za vyše 5-tisíc eur.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo