Konečne poznáme techniku v najnovšej Honda Civic Type-R

Civic Type-R sa postupne predstavuje už niekoľko mesiacov, ale až teraz sa dozvedáme o kompletných technických parametroch, ktoré sú pri športových vozidlách tak dôležité.
Vydané  Text: 
**Technické parametre novej Honda Civic Type-R sú naozaj pôsobivé. Japonská automobilka spravila v posledných rokov významné pokroky a aktuálna generácia Civicu pôsobí vyzreto a skutočne kvalitne.** Japonci zdôrazňujú predovšetkým vylepšenú stabilitu Civicu, ktorá umožňuje rezanie zákrut vo vyšších rýchlostiach. Konkrétne na Nordschleife sa mu podarilo jazdiť zákrutami v rýchlosti 160 km/h, čo je až i 10 km/h rýchlejšie ako priemer. Nürburgring novinka ešte apríli odjazdila za rekordný čas 7:43:80, čo z nej spravilo vôbec najrýchlejšiu prednokolku. Čo sa týka času ako takého, prekonal aj také legendy, akými sú Alfa Romeo 4C, BMW M2, Ferrari F430 alebo BMW M5 F10. Celková hmotnosť vozidla je 1380 kilogramov, pod kapotou pracuje preplňovaný 2-litrový 4-valec. Na kolesá posiela maximálne 320 konských síl pri 6500 ot./min., pôsobivý krútiaci moment 400 Nm umožňuje od 2500 otáčok. Najvyššia dosiahnuteľná rýchlosť na najnovšom Civicu Type-R je závratných 272 km/h. S ktorým iným hot-hatchom bez prémiovej nálepky možno dosahovať takúto rýchlosť? Zrýchlenie na 100 km/h prebehne za najskôr 5,7 sekundy. Možno si poviete, že Tesla P85D alebo s nejaké Ferrari majú lepšie časy, ale Civic Type-R je cenovo o niekoľko líg nižšie. Zaujímavosťou je, že aj napriek uvedeným výkonom má 2-liter spotrebu iba 7,7 litra na 100 km. Je nám však zrejmé, že návšteva čerpacej stanice bude s týmto vozidlom veľmi častou záležitosťou, predovšetkým pri objeme palivovej nádrže iba 46 litrov. Popri vonkajšom dizajne sa individualizácie dočkala aj grafika na prístrojovej doske pred volantom, ktorá už aj v civilnom Civicu dosť futuristická a nápadná. Type-R má grafiku displeja výrazne kolorizovanú do agresívneho červeného motívu. ako je v športových variantoch automobilov zvykom. Honda si dáva záležať nielen na statickej grafike, ale aj všetkých animáciách, ktoré sa pri zmene zobrazenia odohrávajú na displeji.
Jazdné režimy budú mať výrazný vplyv na tuhosť a tvrdosť riadenia. Základom je režim Comfort, mód SPORT umožní dramatickejšiu jazdu a +R bude vrcholom, ktorý spraví tlmiče až o 15 percent tvrdšími. Type-R je navyše v porovnaní s bežným Civicom vybavený prepracovanou geometriou, , centrálne vyosenie Honda znížila o 19 milimetrov a upravila zavesenie, čím zredukovala vplyv krútiaceho momentu na riadenie. Zmenili sa aj proporcie podvozka: kolesá majú väčší rozchod a rázvor a vzadu sú nové multi-linky. Vozidlo je postavené na pneumatikách 245/30, brzdy značky Brembo s kotúčmi o priemere 350 mm vpredu a 305 mm vzadu, liatinové disky od Berlina majú priemer 20 palcov. Práve v týchto dňoch testujeme aktuálnu generáciu Honda Civic Sedan (teda „civilnú“ verziu) vo verzii s 1,5-litrovým štvorvalcom s preplňovaním, prevodovkou CVT a pestrým balíčkom techniky. Už prvé hodiny za volantom nás presvedčili o tom, že Civic dospel, vyzrel, zároveň sa vrátil k športovosti. Test prinesieme už čoskoro.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia