Najdôležitejším prírastkom je očakávaný silnejší diesel vo verzii 740d. Prepĺňaný radový šesťvalec s technológiou BMW TwinPower Turbo (veľké a malé turbodúchadlo, ktoré sú schopné pracovať spoločne) disponuje výkonom 225 kW (306 k) a krútiacim momentom 600 Nm. Samozrejmosťou je vstrekovanie common rail s tlakom 2000 barov. BMW 740d akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,3 s, rýchlomer sa vďaka elektronike zastaví na 250 km/h. Priemerná spotreba je pritom len 6,9 l/100 km, čo zodpovedá 181 g/km CO2. Pre slabší diesel je teraz k dispozícii tiež balík BluePerformance so zásobníkovým DeNOx katalyzátorom, vďaka ktorému spĺňa táto verzia emisnú normu Euro 6. Pre všetky motorizácie pribudne na prístrojovú dosku ukazovateľ rekuperácie, ktorý indikuje proces výroby elektrickej energie premenou kinetickej energie pri brzdení, teda bez využívania sily motora.
Ďalšou očakávanou novinkou je pohon všetkých kolies xDrive, ktorý BMW spriahlo s osemvalcovou verziou 750i. Elektronicky riadený aktívny systém s viaclamelovou spojkou jemne preferuje zadnú nápravu (štandardná distribúcia sily 40:60). BMW však neuvádza, či sa bude kombinovať aj riadenou zadnou nápravou.
Pre športovo založených záujemcov o rad 7 (štandardný aj predĺžený) je k dispozícii balík vizuálnych doplnkov M Sports Package, ktorý tvoria upravené nárazníky a prahy. Špeciálne k tomuto balíku sa tiež dodáva odtieň čiernej Carbon Black Metallic. M balíkom vyzbrojenú verziu spoznáte tiež podľa špeciálnych 19- alebo 20-palcových diskov s rozdielnou šírkou vpredu a vzadu. Samozrejmosťou je tiež upravená elektronika pre športovejšie založené povahy. Interiér pritom nestratil nič zo svojho luxusu, práve naopak. Získal totiž športové sedadlá a multifunkčný športový volant.