Novinka je postavená na základe úspešného predchodcu, z ktorého Citroën predal vyše 2 milióny kusov. Komplexné inovácie boli okrem atraktívnejšieho dizajnu zamerané aj na zvýšenie pohodlia a kvality spracovania interiéru. Mimo pozornosti nezostali ani jazdné vlastnosti. Citroën chce, aby tento ťažiskový model dokázal dôstojne zastať rolu rodinného či referentského auta. Aerodynamicky optimalizovaná karoséria (odpor vzduchu len 0,30) je dlhá 3,94 m a široká 1,71 m. Napriek týmto kompaktným rozmerom ponúka nový C3 mimoriadne veľa vnútorného priestoru. Pre batožinu je k dispozícii až 300 litrov. Dojem priestoru umocňuje panoramatické čelné sklo, ktoré zasahuje približne do jednej tretiny strechy. Tento prvok, nazývaný Zenith Windscreen prináša okrem lepšieho výhľadu smerom hore aj tenšie stĺpiky, ktoré zlepšujú výhľad do strán. Pasažierov isto poteší, že sklo je v hornej časti samostmievacie, takže ich slniečko neupečie. Komfort posádky ďalej zvyšuje príplatkové prémiové ozvučenie. K dispozícii je tiež navigačný systém či prípojky pre externé hudobné prehrávače. Ponuka motorov zatiaľ nebola bližšie špecifikovaná, Citroën sa pochválil len naftovým agregátom HDi 90 DPFS s emisiami CO2 99 g/km. Veľké zmeny môžeme očakávať v roku 2011, kedy príde nová generácia pohonných jednotiek so štart-stop systémom kombinovaných s robotizovanými prevodovkami. Benzínový trojvalec by sa mal zmestiť pod 100 g/km CO2, diesel by sa mali dostať na 90 g/km.