Titul Motor roka si odnáša PSA

Francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën si už tretíkrát odniesol ocenenie Motor roka v kategórii zdvihového objemu 1,4 až 1,8 litra.
Vydané  Text: 
Medzinárodná porota, ktorú tvorí 65 odborných novinárov z 32 krajín, každoročne udeľuje ocenenie Motor roka. Jej členovia prevetrajú najnovšie modely na testovacích jazdách, z ktorých potom vyberú motory s najväčším komfortom, najlepším výkonom, najmenšou spotrebou a najmodernejšou technológiou. Tohtoročné ocenenie si odniesol 1,6-litrový prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním, ktorý francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën vyvinul v spolupráci s BMW Group. Agregát s výkonom 175 koní (129 kW) sa prvýkrát objavil v roku 2007 v modeli Peugeot 207 a v súčasnosti poháňa aj Peugeot 308 THP 175. Je súčasťou radu 1,4- až 1,6-litrových motorov s výkonovým rozpätím 95 až 175 koní (70 až 129 kW), i keď pre niektoré modely ho výrobca môže nastaviť až na 200 koní (147 kW). Tento rad v porovnaní s predchádzajúcou generáciou vďaka celému radu nových technológií zlepšuje spotrebu a znižuje emisie približne o desať percent. Vďačí za to napríklad priamemu vstrekovaniu pre prepĺňaný benzínový motor, variabilnému časovaniu ventilov pre nasávací motor, olejovému čerpadlu s riadeným prietokom či odpojiteľnému mechanickému vodnému čerpadlu. Motory objemovej kategórie 1,4 až 1,6 litra v súčasnosti poháňajú dvanásť modelov Peugeotu (207, 207 SW, 207 CC, 308, 308 SW, 308 CC, 3008) a Citroënu (C3 Picasso, C4 a C4 Coupé, C4 Picasso a C4 Grand Picasso). Koncern chce týmito benzínovými motormi do budúceho roku vybaviť 75 percent svojich modelov. Text: Soňa Zverková