F1: Veľká cena Turecka

Horúce nedeľné popoludnie sa zmenilo na nudnú demonštráciu nadvlády Jensona Buttona a tímu Brawn GP. Dokáže ho niekto tento rok poraziť?
Vydané  Text: 
Hoci je Istanbul Park asi najkrajším okruhom z pera Hermanna Tillkeho, čoskoro sa stane aj najmenej využívaným. Veľká cena Turecka nepatrí k zvlášť veľkým lákadlám kalendára, to platí rovnako pre turistov i domácich. Podľa informácii od promotéra bola totiž kapacita tribún okolo okruhu využitá asi na štvrtinu. Zmluva okruhu končí v roku 2011 a je veľmi pravdepodobné, že ak sa nestane zázrak, tak Turecko z kalendára vypadne. Bude niekomu chýbať? Hŕstka nadšencov mohla okrem ďalšieho Buttonovho famózneho sóla obdivovať fatálne chyby jeho najbližších súperov. Barrichello neodštartoval dobre a musel bojovať so zadkom poľa až kým si nepolámal spojler na Alonsovi. Nakoniec sa predsa len zapísal do histórie ako prvé odstúpenie monopostu BGP001 pre technické problémy. Svoje preteky hneď v prvom kole rozhodol tiež Vettel štartujúci z pole position. Krátky výlet z trate ho stál vedenie a nezmyselná trojzastávková stratégia jednoducho nemohla fungovať. Red Bull navyše neurobil ani toľko, aby Nemca dostal pred v cieli druhého tímového kolegu Webbera. Ono je to asi aj tak jedno. Button má šesť víťazstiev zo siedmich víkendov a to jediné Vettelove bolo len polovičné, takže čo sa musí stať, aby Brit nebol majstrom sezóny 2009? Nebuďme zbytočne morbídni … Zvyšok poľa sa tradične len prizeral. Prvé tohtosezónne body oslávil Kubica, celkom pekné výsledky si zapísali aj Rosberg a obe Toyoty. Zlepšenie Ferrari potvrdil šiesty Massa, Räikkönen sa trochu trápil v premávke. Svoj deň nemali Renaulty, zvlášť Alonso sa trápil. Jeho optimistická stratégia s ľahkým autom a mäkkými pneumatikami hneď na úvod vyznela mimoriadne komicky, pretože Španiel sa ledva držal na trati. Piatkové svetielko na konci tunela sa ukázalo ako falošná nádej pre McLaren. Hamilton skončil trinásty, len o chlp unikol potupe predbehnutia o celé kolo. Kovalainen prišiel za ním. Tragédia minuloročného majstra sveta tak pokračuje a už aj Lewis musí uznať, že sezóna 2009 je stratená a monopost MP4-24 je pohromou. Jediné, čo na ňom dobre funguje, je systém KERS. Niekoľko stratených súbojov sa tak obom pilotom ešte podarilo zachrániť. Asociácia tímov však požaduje jeho zákaz pre rok 2010, pretože v časoch krízy sa im jeho vývoj zdá zbytočne drahý. Z hľadiska budúcej sezóny však bude dôležitejší tento piatok, kedy FIA vyhlási štartovú listinu 2010. Tešíme sa …