Svetová rada motoristického športu schvália spolu s rozpočtovým stropom aj termín pre podanie prihlášok do budúcoročných majstrovstiev sveta. Ten vypršal 29.5., no stále sa objavujú správy o tom, kto všetko má záujem o účasť. Vízia pretekania v najsledovanejšej motoristickej disciplíne za nejakých 45 miliónov eur prilákala množstvo záujemcov. Takmer však odplašila súčasnú desiatku tímov. Im sa nepáči predovšetkým dvojitý meter. Tí, čo sa rozhodnú zmestiť do trochu šibeničnej sumy, dostanú voľnejšie technické predpisy. Súčasné tímy združené v asociácii FOTA, tj. Ferrari, McLaren, Renault, Red Bull, Toro Rosso, Toyota, BMW Sauber, Brawn a Force India podali svoje prihlášky na poslednú chvíľu a len podmienečne s tým, že od FIA požadujú aspoň pre budúci rok zachovanie aktuálnych pravidiel. FIA sa však ústami prezidenta Maxa Mosleyho v tomto smere nevyjadrila a oficiálne neprebiehajú ani žiadne rokovania. Desiaty tím Williams sa rozhodol podať svoju prihlášku odoslal podstatne skôr, za čo si od FOTA vyslúžil suspendáciu. Jednotnosť tímov v postupe proti „spoločnému nepriateľovi“ tak bola naštrbená. Mosley sa navyše vyjadril, že ak sa to tímom nepáči, môžu odísť. Na ich miesto je minimálne desať potenciálnych záujemcov pričom FIA plánuje rozšíriť štartovú listinu až na 26 monopostov teda 13 tímov.
Finálny zoznam sa dozvieme teda až o týždeň, no médiami prebehli nasledovné mená. Za extrémne horúceho kandidáta sa považuje britský výrobca pretekových špeciálov **Lola**. Firma má dostatočné zázemie aj skúsenosti na stavbu kvalitného auta. Ďalším reálnym kandidátom je americký tím **US GPE**. Jeho úspech trochu zatieňuje fakt, že na americkom kontinente sa momentálne nekoná žiadna Veľká cena, no ľudia za týmto projektom si veria. Pred časom otvorili svoj hlavný stan v americkom Charlotte, ktoré je spolu s Indianapolisom baštou motoristického športu v USA. Za seriózneho záujemcu možno tiež označiť **Prodrive**. Britská firma, za ktorou stojí David Richards, už stála pred bránami F1, no po stroskotaní projektu zákazníckych šasi nakoniec do seriálu nenastúpila. Richards je tiež pozadí automobilky Aston Martin, preto nie je vylúčený vstup tohto výrobcu do F1. Paradoxné je, že Aston Martin v súčasnosti spolupracuje s Lolou na projekte vytrvalostného prototypu, no ich vzťahy nie sú najlepšie. Medzi na prvý pohľad použiteľné projekty môžeme zaradiť aj španielske firmy **Campos Racing** a **Epsilon Euskadi**. Adrian Campos sa už dlhšie netají svojim záujmom o F1 a v minulosti bol spájaný s kúpou viacerých krachujúcich tímov. Epsilon Euskadi sa pustil do stavby vlastného vytrvalostného prototypu, s ktorým však zatiaľ veľmi neuspel. Dôvodom je aj nedostatok financií, keďže firma od začiatku dúfala, že ich projekt podporí a zoberie pod svoje krídla nejaká automobilka. Posledným podľa nášho názoru serióznym záujemcom je talianska firma **N.Technology**, ktorá sa preslávila ako partner Alfy Romeo v majstrovstvách cestovných automobilov. Má však aj skúsenosti s monopostmi, vyvýjala totiž auto pre Formulu Master čiže Formulu 2.
Odborníci nazývajú týchto kandidátov papierové tigre, no o dosiaľ spomenutých projektoch sa dá povedať, že majú aspoň nejaké zázemie. Neplatí to však o nasledujúcej štvorici. Britský tím **Litespeed** pred časom postavil vlastný monopost F3, no bez väčšieho úspechu. Spolupracuje s firmou ATR Group, ktorá spolupracuje pri vývoji a výrobe špičkových športiakov. Vrátiť sa chcú aj legendy **Brabham** a **March**. Názvom Brabham súčasnoti operuje Nemec Franzovi Hilmerovi, ktorý minulý rok skúpil pozostatky tímu Super Aguri. Nebude to však mať jednoduché, pretože rodina Jacka Barabhama je pripravená žalovať ho. Za Marchom, ktorý kedysi spoluzakladal Max Mosley, sa tiež skrývajú sa skrývajú len obchodníci, ktorí chcú zarobiť na zašlej sláve. Posledným potvrdeným je rakúsky **Superfund**, ktorý sa hlási pod záštitou Alexa Wurza. Ani ten však neprekryje históriu, ktorá si pamätá neúspešný pokus o založenie seriálu Formula Superfund. Človek by si myslel, že po výbuchu tohto projektu sa finančná skupina odobrala do večných lovísk, zvlášť keď jej dovtedy celkom slušne rozšírené logo bleskovo zmizlo z monopostov či kombinéz. Posledným známym záujemcom mala byť firma RML, ktorá spolupracuje s Chevroletom vo WTCC a má skúsenosti aj so stavbou športových prototypov. Tá však nakoniec prihlášku nepodala.
Všetky tímy musia vstúpiť do F1 ako konštruktéri, v hre je však dodávka motorov. Okrem v súčasnosti aktívnych automobiliek sa v tomto smere skloňuje aj meno Cosworth. Tú momentálne drží v rukách Američan Kevin Kalkhoven a živí sa konzultáciami a vývojom komponentov. Postaviť motor podľa špecifikácii moderných agregátov F1 by pre takúto skúsenú firmu nemal byť výraznejší problém.