Nový Peugeot 5008: Rodinná alternatíva

Mohlo by sa zdať, že Peugeot uzavrel tému kompaktných vanov modelom 3008, realita je však iná. Nastupuje veľkokapacitný Peugeot 5008.
Vydané  Text: 
Vzťah medzi 3008 a 5008 by sa dal interpretovať ako Citroën C4 Picasso vs. Citroën Grand C4 Picasso. Väčší kompaktný van od Peugeotu sa nesie viac v cestnom duchu ako jeho súrodenec, čomu zodpovedá aj jeho elegantnejšia, menej robustná štylizácia. Auto je dlhé tesne nad 4,5 metra a rázvorom 2728 mm (zhodný s C4 Picasso) o 20 mm prekonáva kombi 308 SW. Interiér je päť- alebo sedemmiestny pričom zadné dva rady tvorené samostatnými sedadlami sa sklápajú do rovnej podlahy. Miesta v druhom rade sa dajú nastaviť na dĺžku v rozsahu 130 mm a operadlo ponúka dve polohy sklonu. Variabilitu ďalej zvyšuje možnosť sklopiť operadlo spolujazdca smerom dopredu a vytvoriť tak priestor dlhý až 2,76 metra. Batožinový priestor ponúka objem od 679 litrov pri päťmiestnej konfigurácii až po maximum 1754 litrov. Päťmiestna verzia ponúka navyše 60-litrovú schránku pod podlahou kufra namiesto tretieho radu sedadiel. Samozrejmosťou je množstvo odkladacích priestorov v celej kabíne vrátane schránok pod podlahou či ďalších zaujímavých riešení. Peugeot tiež ponúka vysokú úroveň komfortu a bezpečnosti vo všetkých radoch. Aj pasažieri úplne vzadu majú k disposzícii roletku na bočnom okne či hlavový airbag. Pre zadné rady je k dispozícii tiež multimediálny systém s obrazovkami v hlavových opierkach, ktoré dokážu pracovať aj separátne. Samozrejmosťou v ponuke je integrovaný navigačný systém WIP COM 3D s ozvučením od JBL. Vodič má k dispozícii tiež moderné technológie ako head-up displej, systém monitorovania odstupu či kontrolu trakcie optimalizovanú aj pre pohyb na klzkom povrchu. Parkovanie uľahčí nový bočný senzor, ktorý zmeria parkovacie miesto a oznámi vodičovi, či sa s autom zmestí. Podvozkové komponenty zdieľa model 5008 s ostatnými kompaktnými modelmi skupiny PSA. Zadná náprava s torzne pružnou priečkou však bola prispôsobená predpokladanému vyššiemu zaťaženiu. Ponuka motorov obsahuje benzínové agregáty 1.6 od BMW vo výkonových verziách 88 kW/120 k a s prepĺňaním 110 kW/150 k. Častejšou voľbou budú naftové agregáty 1.6 HDi (80 kW/109 k), ktorý sa kombinuje aj s automatickou prevodovkou, či 2.0 HDi (110 kW/150 k resp. 120 kW/163 k s automatickou prevodovkou). Svetová výstavná premiéra je plánovaná na jeseň vo Frankfurte.







Inzercia

Inzercia