Renault a Nissan podpísali dohodu o aliancii 27. marca 1999, ktorá obidvom automobilkám priniesla vyššie zisky aj predaj. Vďaka aliancii Renault strojnásobil svoju trhovú kapitalizáciu z 8,4 na 27,6 miliardy eur a v priebehu ôsmich rokov postúpil z 11. na 6. priečku v rebríčku najväčších svetových automobiliek. Trhová kapitalizácia Nissanu vzrástla štvornásobne z 9,0 na 34,2 miliardy eur a v rebríčku zaznamenal rovnako veľký skok ako jeho partner: z 10. miesta v roku 1999 sa v roku 2007 zaradil na piatu priečku.
Aliancia sa podpísala aj pod príjmy partnerov. Priemerný prevádzkový zisk Renaultu za roky 1999 až 2007 sa v porovnaní s predchádzajúcim osemročným obdobím zvýšil päťnásobne a Nissanu dokonca osemnásobne. Pod vzostup tržieb a ziskov sa podpísal nielen nárast predaja zo 4,99 milióna (1999) na 6,01 milióna (2008), ale predovšetkým úspory vo forme spoločných podvozkov a mnohých montážnych dielov, napríklad, prevodoviek a klimatizácií. Do úspor možno zahrnúť aj spoločný vývoj nových motorov a prevodoviek, v ktorých mohli navzájom čerpať zo svojich skúseností. Spoločne vyvinuté agregáty dnes možno nájsť vo vozidlách oboch značiek, napríklad 3,5-litrový benzín od Nissanu poháňa Lagunu Coupé, 1,5-litrový diesel Renaultu zas pradie pod kapotou Nissanu Qashqai.
V rámci aliancie môžu partneri navzájom využívať svoje výrobné kapacity. Kórejské a brazílske továrne Renaultu tak v súčasnosti vyrábajú Nissany a naopak, Renaulty vychádzajú z pásov fabrík japonskej značky v Južnej Afrike, Mexiku a Španielsku. Podobné aliancie sú podľa expertov vhodným riešením nielen vzhľadom na krízu, ale aj rastúce požiadavky spotrebiteľov na nízke emisie aj ceny. Preto si automobilky už teraz hľadajú partnerov z iných sektorov, predovšetkým pre vývoj ekologických technológií, napríklad výkonných akumulátorov pre elektromobily.