Suché a teplé podnebie Perzského zálivu spolu s moderným širokým okruhom sľubovali výrazne pokojnejší priebeh než predchádzajúce víkendy. A v princípe sa počas celého víkendu na trati dialo pomerne málo.
Asi najviac pozornosti si vyslúžila Toyota, ktorá sa po dlhých štyroch rokoch vrátila do prvého radu na štarte. Z očakávaného prvého víťazstva ale nakoniec nič nebolo. Toyota to po stránke stratégie nemala vymyslené zle. Ako jedni z mála obuli tvrdšie pneumatiky v strednej časti pretekov, ostatné tímy si toto nutné zlo nechávali až na poslednú fázu. Ostatné faktory ale Japonci nezvládli. Glock a Trulli si nedokázali vyjazdiť potrebný náskok, Nemec sa pridlho zdržal v boxoch a neskôr sa obaja zasekli v premávke. Ich rivali si tak mohli nadbehnúť cenné sekundy a zužitkovať ich práve pri zastávkach.
O zaujímavú taktickú variáciu sa pokúsil Barrichello, ktorý ako jediný išiel na tri plánované zastávky v boxoch. Signifikantnú výhodu ale tiež nezískal. Naopak po taktickej stránke preteky veľmi dobre odjazdil Button a pripísal si tretie víťazstvo v sezóne.
Na druhom mieste prišiel do cieľa Vettel, ktorý si neodpustil komentáre na adresu pomalšieho Hamiltona, ktorý ho údajne zdržoval. Nuž namiesto podobných výrokov by sa nemecký supertalent mal radšej naučiť predbiehať. Pre McLaren je výsledok z Bahrajnu výrazným náznakom zlepšenia. Teda aspoň čiastočného, pretože Kovalainenov výsledok nestojí za reč.
Najdôležitejšie čísla si ale zapísal Räikkönen, ktorý konečne priviezol pre Ferrari aspoň pár bodíkov. Taliansky tím má ale pred sebou stále veľa práce, pretože minuloročný vicemajster Massa je stále na suchu. V Bahrajne si vybral zlý deň, keď si na tímovom kolegovi dolámal nos a potom sa mu pokazil systém KERS a rádio.
Vzájomné lámanie nosov sa podarilo aj pilotom BMW, ktorí sú na tom zúfalo zle. Tím údajne pripravuje masívny balík vylepšení, no tu už je hádam každá hodina drahá. Súboje s Force India o pozície v druhej desiatke určite nie sú tým, čo v Mníchove od sezóny 2009 očakávali. Zapracovať by mal aj Renault, ktorý sa zubami-nechtami drží na hranici bodovanej osmičky a aj to len vďaka Alonsovi a jeho jazdeckým kvalitám. Piquet je tento rok ešte biednejší než v minulej sezóne.
Príchod na európsku pôdu bude znamenať defilé nových dielov a vylepšení. Tímy intenzívne pracujú predovšetkým na difúzoroch ale aj na hybridných systémoch. Druhé menované sú ale stálym terčom kritiky, Flavio Briatore sa vyslovil za ich okamžitý zákaz, pretože znamenajú len plytvanie peniazmi v týchto neľahkých časoch. Ono keď sa niekomu s niečím nedarí, tak je najjednoduchšie presadzovať zákaz. Ešte pred Veľkou cenou Španielska je na programe rokovanie Svetovej rady motoristického športu, ktorá má rozhodnúť o treste pre McLaren za incident v Austrálii. Tím aj dotknutý pilot Hamilton sa oficiálne ospravedlnili, Mercedes pohrozil odchodom z F1 v prípade prísneho verdiktu a celková závažnosť tejto aférky by pre zúčastnených nemali znamenať zvlášť veľký problém. Uvidíme 29. apríla.
Text: Martin Ruisl