Jazda: Škoda Fabia S2000

Odviesť sa s profesionálom v aute, ktoré môže byť súčasťou nástupníckej triedy za WRC? To znie ako výzva.
Vydané  Text: 
Svetový rely šport sa ocitol v nebezpečí. Finančný tok sa zúžil a potrebné peniaze sa hľadajú ťažko. Glorifikovaná skupina WRC sa pomaly vytráca a zrejme za sebou zanechá už len krásne spomienky. Stratíme rely? Pravdepodobne nie. Svet už dlhšie koketuje s lacnejšou alternatívou Super 2000 a Škoda Motorsport nemôže chýbať. Pretekový špeciál Fabia S2000 sa už konfrontoval s konkurenciou a zdá sa, že nebude hrať bezvýznamné husle. Poviete nie, ak vám príde ponuka vyskúšať si ho na vlastnej koži? Slušne pozdravím fínskeho pilota Juhu Hänninena, ktorý sa len usmeje a spýta sa, či sa nebojím. „Samozrejme, že nie, len už poďme.“ Môj hlas sa však trocha triasol. Interiérom zarachotí dvojlitrový, atmosférický štvorvalec a do asfaltu sa zahryznú všetky štyri kolesá. Stále nemám strach. Na testovacom polygóne sa rútime do zákrut hlava-nehlava. Plný plyn, prudké brzdy, ručná brzda, plný plyn, brzda, náraz prilby do bočnice anatomického sedadla a zrazu sa vynorí hlavný stan, odkiaľ sme vyštartovali. Bolo to super, škoda, že sa to skončí. „Tak, aké to bolo?“ spýta sa ma Juho pokojným hlasom. Chcem povedať, že krátke, no predbehne ma informáciou, že to pôjdeme ešte aspoň šesťkrát. To je, ako by ste mali Vianoce v ten istý rok ešte šesťkrát. Tak odznova. Plný plyn, prudké brzdy, ručná, plný plyn, náraz hlavy a tak. Adrenalín mi vytlačil z hlavy akékoľvek náznaky strachu. Snažím sa zapamätať si zákruty a rozmýšľam, čo by som jazdcovi diktoval v skutočných pretekoch. Podvozok pracuje bez problémov. Juho sem-tam povie pochvalné slovo, z času na čas sa zasmeje, hlavne keď pre divákov vystrúha dlhý šmyk a rozvíri kúdol prachu. Aj by som zatlieskal, lež nie som divák, som účinkujúci. Tak sa aspoň tvárim, že presne tak to bolo v scenári. „Fíni vedia byť strašne leniví a premrhajú talent, Juho sa zdá byť iný,“ usmieva sa člen tímu, keď mi pomáha dostať sa z vozidla. To, že má veľký potenciál, som sa dopočul ešte niekoľkokrát. Len pre úspech samotného Hänninena a aj Škody dúfam, že áno. Text: Samuel Vanko Foto: Škoda Technické údaje**Motor****benzínový 2.0 FSI R4**Zdvihový objem1996 cm3Výkon194 kW / 265 kKrútiaci moment245 Nm







Inzercia

Inzercia