Historický prvý zápis Red Bullu už ani nemohol byť výraznejší, podobne ako Brawn v Austrálii aj tento raz išlo o prvé víťazstvo vo forme double. Viac pozornosti, ako pomerne suverénne víťazstvo, si ale zaslúži kvalifikačný výkon. Nemcove auto totiž trápili problémy s hnacím hriadeľom a každú časť kvalifikácie prechádzal na poslednú chvíľu s jediným meraným kolom. To posledné stačilo na pole position, aj keď Vettelov monopost nebol najľahší. Alonsov Renault po kvalifikácii vážil o 7 kg menej.
Rapídne zlepšenie Red Bullu aj Alonsovho Renaultu majú na svedomí tiež nové difúzory. FIA totiž zmietla zo stola protest, proti difúzorom tímov Brawn, Williams a Toyota. Ostatní preto musia konať a prvé lastovičky boli nachystané už pre Šanghaj. V Renaulte však z novinky ťažil len Alonso, neschopnému Piquetovi by to bolo aj tak na nič.
Zaujímavý je tiež pohľad na ďalšie miesta. Trojica Webber, Button, Barrichello by minulý rok obsadzovala pozície o jednu desiatku nižšie. Takisto by málokto očakával, že Kovalainen v takýchto podmienkach porazí Hamiltona. Ten bol jednou z najzaujímavejších postáv pretekov. Na jednej strane odvážne predbiehal a dokazoval svoje kvality, no na druhej strane urobil aj nezvyčajne veľa chýb. Úradujúci majster sveta je však s progresom svojho tímu spokojný.
Výrazne opačné nálady ale panujú v garážach Ferrari a BMW. Taliansky tím opäť nebodoval, oboch pilotov navyše trápil motor. Oficiálny dôvod Massovho odstúpenia síce znie elektronika, no na nedostatok výkonu sa sťažovali obaja. Ferrari sa navyše rozhodlo v Číne vymontovať systém KERS, čím ale evidentne nič pozitívne nedosiahlo. Trochu prekvapujúco sa nedarilo aj BMW, hlavne Kubicovi, ktorý štartoval až zo 17. pozície. V pretekoch sa postaral o najdramatickejší moment, keď vyliezol na chrbát Trullimu. Našťastie pre Poliaka stalo sa to pri vjazde do boxov, Talian sa trápil ešte celé jedno kolo bez zadného krídla. Na prekvapenie, došiel do domčeka.
Titul tragéd desaťročia si určite zaslúži Sutil, ktorý opäť zahodil takmer isté body pre Force India. Tento krát aj bez cudzej pomoci, na rozdiel od Monaka 2008, kedy ho zo štvrtého miesta torpédoval Räikkönen. V Šanghaji mu asi tím zabudol nahlásiť, že v zákrute číslo 5 ešte pred ním lietali aj Piquet aj Rosberg. Špeciálu cenu za odvahu si zaslúži tiež pilot Williamsu, ktorý ako jediný riskol prechodné pneumatiky. Bolo to zaujímavé už len preto, že jeho tímový kolega Nakajima lietal po trati aj blízkom okolí ako handra aj na mokrých gumách. Nico ale nemal čo stratiť.