Prémiové SUV z dielne tradičného výrobcu terénnych automobilov prichádza na overenom podvozku Mercedesu triedy ML s rázvorom predĺženým na 2915 mm. Charakter SUV podčiarkuje aj samonosná karoséria a nezávislé zavesenie kolies. Táto koncepcia si lepšie rozumie s pevnou cestou než s terénnymi prekážkami. Napriek tomu v aute debutuje systém Selec-Terrain, ktorý je obdobou Terrain Response od Land Roveru. Elektronika regulujúca pohon má k dispozícii päť prednastavení. Okrem automatického sú k dispozícii režimy pre blato/piesok, sneh, skaly a športovú jazdu. Systém sa dodáva k pohonom Quadra Trac II a Quadra Drive II s elektronicky riadeným zadným diferenciálom so zvýšenou svornosťou, ktoré obsahujú aj redukčnú prevodovku. Základná verzia má k dispozícii len stály pohon 4×4 Quadra Drive I bez redukcie. Vedľa štandardného ESP je vo výbave aj systém proti prekoteniu, systém stabilizácie prívesu, asistent pre rozjazd do kopca či zjazd z kopca.
Jeep sa pri novinke zameral aj na komfort, o ktorý sa postará aj vzduchové pruženie Quadra Lift. Interiér ponúka predovšetkým väčší priestor pre pasažierov vzadu ako aj batožinu, ale tiež kvalitné materiály. Výrobca sľubuje skutočnú kožu a pravé drevo. Nechýbajú ani prvky výbavy typu vyhrievaných sedadiel, bezkľúčového štartovania či parkovacej kamery.
V USA sa Jeep Grand Cherokee bude ponúkať s novým šesťvalcom 3.6 s variabilným časovaním ventilov, ktorý produkuje výkon 209 kW (280 k) a je spriahnutý s päťstupňovou automatickou prevodovkou. Tomuto agregátu okrem benzínu chutí aj etanol. Stálicou vo výrobnom programe je osemvalec 5.7 HEMI s výkonom 268 kW (360 k), ktorý tiež dostal variabilné časovanie ventilov a systém odpájania valcov. Pre Európu časom pribudne aj diesel.