Medzi odborníkmi i laikmi sa viedli dlhé diskusie o tom, či BMW namontuje do novej generácie radu 7 aj dvanásťvalcový motor. Fanúšikovia moderného downsizingu sa ale mýlili, dvanásťvalcový kráľ prichádza. Model 760i a jeho predĺžená verzia 760Li disponuje úplne novým agregátom V12 TwinTurbo s objemom 5972 cm3 s priamym vstrekovaním benzínu s výkonom 400 kW (544 k) a krútiacim momentom 750 Nm. Na rozdiel od osemvalca má však turbodúchadlá umiestnené po stranách. Štandardne sa k nemu montuje nová osemstupňová automatická prevodovka. Zrýchlenie 0-100 km/h zvládne táto kombinácia za 4,6 sekundy a priemernú spotrebu uvádza BMW pod 13 litrov na 100 km. Zvonka auto spoznáte podľa výraznejších ľadvín masky a dvoch párov štvorcových výfukov.
Modelový rad X3 sa naopak rozšíril smerom dole. Verzia xDrive 18d disponuje dvojlitrovým naftovým štvorvalcom s výkonom 105 kW/143 k. BMW uvádza tomuto autu priemernú spotrebu len 6.2 l/100 km. Ako už názov auta naznačuje, aj v tomto prípade je k dispozícii pohon všetkých kolies xDrive.