Všetky spomínané modely majú inovovanú prednú časť s lepšou aerodynamikou. Svetlá dostali svetelné diódy pre denné svietenie a k dispozícii je tiež asistent diaľkových svetiel. Okrem vzhľadových modifikácii sú dôležitou novinkou pohonné jednotky. Pre Discovery a Range Rover Sport prichádza šesťvalecový diesel 3.0 od Jaguaru. Z rovnakej stajne pochádza aj nový osemvalec 5.0, ktorý sa v prepĺňanej a neprepĺňanej verzii bude montovať do modelov Range Rover a Range Rover Sport. Z ponuky vypadávajú diesel 2.7 V6 od PSA a osemvalec 4.2, v ponuke ale zostáva osemvalcový naftový motor 3.6. Range Rover a Range Rover Sport dostali tiež novú prevodovku od ZF, ktorá rýchlejšie radí a má optimalizovaný preklz hydrodynamického meniča.
Range Rover a Range Rover Sport dostali tiež nový systém adaptívnej dynamiky, ktorý na základe simulácii prediktívne nastavuje adaptívne tlmiče. Ďalšie vylepšenia dostal stabilizačný systém a ochrana proti prevráteniu. Model Sport ako aj Discovery dostali tiež systém stabilizácie prívesu a upravený systém Terrain Response pre lepšiu priechodnosť skalnatým terénom a pieskovými oblasťami s rizikom zapadnutia.
Veľkými zmenami prešli interiéry modelov Range Rover Sport a Discovery. Štandardom je nový displej palubného počítača medzi ukazovateľmi ako aj prípojky pre externé audiozariadenia. Manévrovanie uľahčuje celkovo až 5 exteriérových kamier. Range Rover dostal možnosť koženého obšitia dverí a stĺpikov ako aj nové ambientné osvetlenie. Špecialitkou je dotykový displej s dvojitou projekciou, ktorý umožňuje simultánne zobrazenie dvoch rôznych programov pre vodiča a spolujazdca. Ten tak môže sledovať napríklad DVD, kým vodič dostáva pokyny od navigácie. Druhou svetovou novinkou je plne konfigurovateľný 12-palcový displej namiesto tradičných budíkov. K dispozícii je tiež vonkajší kamerový systém, ktorý má aj špeciálny režim pre cúvanie s prívesom.