BMW posúva M do terénu

Zdravý rozum definitívne prehral, BMW posiela do premávky čisté šialenstvo v podobe modelov X5 a X6 s prívlastkom M.
Vydané  Text: 
S dvojicou X5 a X6 sa začína nová éra v histórii písmena M. Pod prednou kapotou totiž po prvý raz nachádza prepĺňaný motor. Ide o známy agregát 4.4 V8 TwinTurbo, z ktorého sme sa tešili v X6 xDrive50i či 750iL, avšak s výkonom zvýšeným na 408 kW/555 k. K tomu sa pridáva krútiaci moment 680 Nm v rozsahu 1500–5650 otáčok. Motor je spriahnutý so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá ponúka možnosť manuálneho radenia páčkami pod volantom. O perfektné odpichy z križovatiek sa okrem pohonu všetkých kolies xDrive postará aj systém Launch Control. Výrobca uvádza obom modelom zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod päť sekúnd, maximum je elektronicky limitované na 250 km/h resp. za príplatok na 275 km/h. Deklarovaná priemerná spotreba paliva je nie veľmi potešiteľných takmer 14 litrov kvalitného benzínu na 100 km. Na druhej strane mohlo by to byť aj podstatne viac bez súboru technológii EfficientDynamics. Oba modely sú natlačené pomocnou elektronikou, ktorá dostala aj špeciálne M programy pre športovú jazdu. Na štandardné 20-palcové disky sú v rámci bohatej sériovej výbavy obuté pneumatiky typu run-flat. A aby bolo auto kompletné, treba si priplatiť ešte aj aktívne adaptívne bi-xenóny, cúvaciu kameru a head-up displej. A pre úplných šialencov je k dispozícii aj ťažné zariadenie. Zákulisné informácie hovoria o tom, že aj v dielňach M sa končí éra špičkových atmosférických motorov a nastúpi downsizing. Prepĺňaný agregát, pravdepodobne vyššie spomínaný osemvalec 4.4, sa čoskoro nasťahuje aj do modelu M5. Menší model M3 sa časom posunie tiež týmto smerom, vylúčený nie je ani downgrade na šesťvalec. BMW okrem toho chystá aj nový šesťvalec pre najostrejšieho člena radu 1 a čakáme tiež na nový silný roadster Z4 M.







Inzercia