JAZDA: Audi A4 allroad quattro

Väčší súrodenec si na európskych trhoch veľmi dobre počína už niekoľko rokov. Možno bol práve on inšpiráciou na ďalšie rozšírenie modelového radu A4 o najnovší prírastok s menom allroad quattro.
Vydané  Text: 
Áno hádate správne, to, čo doteraz ponúkalo Audi allroad quattro, bude dostupné aj v menšom balení. Základným stavebným kameňom novinky z Ingolstadtu sa stal model A4 Avant, ktorý bol po viacerých stránkach modifikovaný. Zmenili sa vonkajšie rozmery (viď. tabuľka) a prirodzene pribudlo viac svetlej výšky (180 mm). Vyššie položené ťažisko bolo kompenzované širším rozchodom kolies, rázvor je oproti kombi verzii málinko skrátený. Tvár ostala nezmenená pribudla však lepšia ochrana podvozka a oplastovanie, ktorá sa nachádza na blatníkoch či zadnom nárazníku. **Rozmery v mm**Audi A4 AvantAudi A4 allroad quattroRozdiel v mm**Dĺžka**47034721+18**Šírka**18261841+15**Výška**14361495+59**Rázvor**28082805-3**Rozchod kolies vpredu**15641583+19**Rozchod kolies vzadu**15511574+23 Motorovej ponuke dominuje priamy vstrek paliva a prepĺňanie. Benzín spaľuje agregát 2.0 TFSI s výkonom 150 kW/211 k, ktorý sa bude dať kombinovať so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovou robotizovanou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. Nafta chutí pohonným jednotkám 2.0 TDI (125 kW/170 k) a 3.0 TDI (176 kW/240 k). Slabší agregát je dostupný s manuálom (6 stupňov) a silnejší buď s manuálom (6 stupňov) alebo robotom S tronic (7 stupňov). Štandardom pri všetkých modeloch je pohon všetkých štyroch kolies quattro. Medzinápravový diferenciál Torsen štandardne prenáša 60 % krútiaceho momentu na zadnú a 40 % na prednú nápravu. V extrémnejších situáciách dokáže na predné kolesá preniesť 65 % alebo na zadné až 85 % hnacej sily motora. Počas jazdnej prezentácie sme trávili čas so všetkými pohonnými alternatívami a subjektívne najlepší dojem sme mali z motora 3.0 TDI (176 kW/240 k). Jeho sila v podobe 500 Nm bola výborne zladená s robotizovanou prevodovkou, navyše ide o veľmi dobre utlmený a kultivovaný agregát, s ktorým sa dá jazdiť aj dynamicky aj úsporne. Žiadne výhrady nemáme ani k jedinej benzínovej pohonnej jednotke, motor 2.0 TFSI sme už viackrát pochválili pod kapotami modelov A3 či Q5 a inak to nie je ani tentoraz. Pekný zvukový prejav je doplnený o vzorovo tichý chod a aj prijateľné spotreby paliva. Na celkom slušné rozhýbanie vozidla s hmotnosťou 1650 kilogramov stačí aj tých 350 Nm, ktoré zároveň ponúka aj slabší diesel 2.0 TDI. Na zozname príplatkovej výbavy nechýba Audi Drive Select, ktorý umožňuje meniť nastavenie podvozka, riadenia či prevodovky. Rozdiely je cítiť najmä z prechodu na režim Dynamic, kedy riadenie výrazne stuhne a evidentne dôjde k pritvrdeniu podvozka. Audi A4 allroad quattro bude vybavené stabilizačným systémom s detekciou offroadových povrchov. Terénne ambície novinky sme mali možnosť vyskúšať na testovacom polygóne neďaleko rodného mesta Ingolstadt. Všetky nástrahy auto zvládlo bez problémov, limitom sú asi len nájazdové uhly a oproti vozidlám typu SUV či off-road aj nižšia svetlá výška. Pár noviniek sme zaznamenali v interiéri. Od leta 2009 si bude možné k motorom 2.0 TDI a 2.0 TFSI objednať štart-stop systém, ktorý je doplnený o rekuperáciu energie. Zaujímavosťou je ukazovateľ odberu paliva na prístrojovej doske, ktorý vodiča informuje, ako sa na celkovej spotrebe aktuálne podieľa klimatizácia či napríklad vyhrievanie sedadiel. Text: Peter Michalec Foto: Audi Technické údaje**Typ motora** 2.0 TFSI2.0 TDI3.0 TDI**Motor/počet valcov** R/4R/4V6**Zdvihový objem**cm3198419682967**Max. výkon**kW/k pri ot/min155/211 pri 4300-6000125/170 pri 4200176/240 pri 4000-4400**Max. krútiaci moment**Nm pri ot/min350 pri 1500-4200350/1750-2500500/1500-3000**Dĺžka x šírka x výška**mm4721 x 1841 x 1495**Rázvor**mm2805**Batožinový priestor**l490/1430**Zrýchlenie 0-100 km/h**s- (6,9)8,96,6 (6,4)**Maximálna rýchlosť**km/h- (230)213237 (236)**Kombinovaná spotreba**l/100 km- (8,1)6,47,2 (7,1)**Emisie CO2**g/km- (189)169189 Údaje v zátvorkách platia pre sedemstupňovú robotizovanú prevodovku S tronic \- výrobca neuvádza







Inzercia