Novinka dostala línie v aktuálnom štýle značky. Športovejšie tvary z pera Petra Schreyera podporuje aj nižšia celková výška a dlhší predný previs. Pri celkovej dĺžke 4,7 metra to ale v meste nebude veľká zábava. Kia si ale dala za cieľ naložiť do auta až sedem pasažierov pri rázvore 2,7 metra. Batožinový priestor sa v závislosti od konfigurácie sedenia pohybuje v rozpätí 258 – 2052 litrov. Palubná doska nesie nový charakteristický prvok značky v podobe troch ukazovateľov uložených v samostatných tubusoch, ako v modeli Soul. V ponuke výbavy nebude chýbať ani zabudovaný navigačný systém so 6,5-palcovým displejom, cúvacia kamera s displejom v spätnom zrkadle, panoramatická strecha či bezkľúčový systém. Kia sľubuje tiež kvalitnejšie a hodnotnejšie materiály.
Nová karoséria je podstatne tuhšia ako pri súčasnom modeli. V súlade s filozofiou segmentu SUV má Sorento samonosnú karosériu a nezávislé zavesenie kolies, ktoré konštrukčne nadväzuje na predchodcu. Na výber bude pohon predných kolies, alebo systém 4×4, ktorý zadnú nápravu automaticky pripojí v prípade potreby. Pre terénne podmienky budú k dispozícii asistenčné systémy pre jazdu do kopca a z kopca. Kia sľubuje tiež priamejšie riadenie, ktoré by malo pomôcť pri manévrovaní.
Základnú ponuku tvoria štyri pohonné jednotky, ich dostupnosť sa ale bude líšiť podľa jednotlivých trhov. Pre Európu bude asi najzaujímavejší nový diesel 2.2 s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 435 Nm, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 5. Benzínovú ponuku otvára štvorvalec 2.4 s výkonom 129 kW (175 k), vrcholom je šesťvalec 3.5 s výkonom 206 kW (280 k). Štvrtým do partie je agregát 2.7 V6 Mu LPI, ktorému chutí skvapalnený zemný plyn. Zatiaľ je ale plánovaný len pre kórejský trh. Ponuku prevodoviek tvoria päť- a šesťstupňové manuálne i automatické, jednotlivé kombinácie sa budú líšiť podľa konkrétnych trhov.