Servis
Ako určite naštartovavať auto aj pri -50 stupňoch Celzia? Staré jakutské triky na štartovanie
Ranné teploty nekompromisne klesajú a to je iba november! Ako sa ráno vyhnúť problémom so štartovaním nových aj starších áut?
Nielen ruské tipy, ako si poradiť s mínusovými teplotami.
Vydané Text: Redakcia (n)
Internetom sa momentálne virálne šíri obsah o tom, že Rusi odhalili taktiky, ktoré umožňujú naštartovať auto aj pri teplotách klesajúcich pod až -70 stupňov Celzia.
Ranné teploty v našom regióne môžu klesať niekam k hranici-10 stupňov Celzia, čo je v porovnaní s jakutskou zimou hotová pohoda, ale problémy so štartovaním vozidla sú častým javom aj u nás a má ich na svedomí práve zima.
Naša zima versus tá v Jakutsku
Zima je ešte len pred dverami a už sa pomaly, ale isto, hlási o slovo, a spolu s ňou aj motoristické komplikácie.
Inzercia
Nedávno sme zažili mrazivé počasie s teplotami okolo -15 stupňov Celzia, čo je v našich podmienkach pomerne nezvyčajné – ak nepočítame vyššie položené oblasti.
Na druhú stranu, v Jakutsku klesajú teploty až pod neuveriteľných -70 stupňov Celzia, a napriek tomu tam jazdia autami počas celého roka.
Komplikovaný štart do dňa
Pokiaľ nemáte batériu auta v ideálnej kondícii, nemusíte ráno naštartovať. Spravidla práve zima býva zaťažkávajúcim obdobím, kedy je preverovaná technická kondícia vozidiel a spravidla práve vtedy vypovedajú službu štartovacie batérie.
Čo však môžu povedať obyvatelia oblasti ako je Jakutsko? Teda na mieste, kde polícia vážnejšie trestá aj ukradnutie čiapky?
Majitelia áut v týchto extrémnych podmienkach musia venovať zvýšenú pozornosť starostlivosti o svoje vozidlá.
Napríklad Konštantín a Anatolij, majitelia odolného off-roadového UAZ-469, sa musia rozhodnúť medzi dvoma možnosťami: umiestniť auto do nepretržite vyhrievanej garáže alebo nenechať pohonnú jednotku naštartovanú počas celej zimy. Znie to absurdne? Konštantín a Anatolij k téme, ako jazdiť aj pri teplote -50°C, vytvorili video na YouTube, ktoré prikladáme na konci tohto príspevku.
Triky z ruských kuloárov
Jednou z možností je čosi, čo je pre našinca ťažko predstaviteľné: motor má byť naštartovaný nepretržite 24 hodín denne počas niekoľkých mesiacov, čo vyžaduje veľké množstvo palivových kanistrov a, samozrejme, prináša nepriaznivú perspektívu skorého opotrebovania motora.
Ďalší trik, ktorý majitelia používajú, zahŕňa zasunúť pod vozidlo vyhrievacie telesá alebo iný zdroj tepla, ideálne pod hnacie ústrojenstvo.
Vozidlo je potrebné najprv zabaliť do plachty, ktorá bude teplo držať vo vnútri a aspoň do určitej miery eliminuje straty tepla do prostredia.
V takomto prípade môžete podľa Konstantina a Anatolija po dvoch hodinách vyraziť za svojím cieľom.
Menej lákavá možnosť je, na jeseň baterku vybrať, a počkať na jar, kým vaše auto samo od seba nerozmrzne.