Lojalita zákazníkov k automobilkám
Ktorým značkám áut ľudia ešte dôverujú? Prieskum odhalil najsilnejšie značky
Rozsiahlejšia ponuka produktov a čipová kríza ovplyvňuje lokalitu zákazníkov.
Vydané Text: Redakcia (n)
Lojalita zákazníkov má pre automobilové značky veľmi vysokú hodnotu.
Avšak táto lojalita už nie je taká pevná, ako bývala v minulosti, kvôli rozmanitejšiemu sortimentu produktov, odhaľujú najnovšie poznatky z trhu.
Faktory ako kolísanie cien, vysoké úrokové sadzby a dlhé čakacie doby na doručenie prispievajú k poklesu vernosti značke u zákazníkov.
V septembri vydaná štúdia od J.D. Power dospela k záveru, že pre automobilky je čoraz ťažšie udržať si zákazníkov.
Zmeny naštartoval nedostatok čipov
Nedostatok mikročipov nepriamo ovplyvnil spotrebiteľov, ktorí si museli svoje vozidlá ponechať dlhšie, než boli zvyknutí a mali v úmysle, a začali tak skúšať konkurenčné značky.
Zmeny nastali po zvýšení dostupnosti vozidiel a väčšom počte možností na trhu, čo spôsobilo pokles lojality medzi značkami.
Zhrnuté, majitelia boli dlhšie pripútaní k svojim vozidlám v dôsledku pretrvávajúcich prerušení v dodávateľskom reťazci, čo viedlo k problémom s vozidlami.
Táto kombinácia faktorov motivovala niektorých spotrebiteľov vyskúšať iný model – s iným znakom na kapote.
Predtým majitelia vymenili svoje vozidlo skôr, než sa objavili problémy, a táto skúsenosť ich priťahovala späť k rovnakej značke vďaka preukázanej spoľahlivosti.
Ktoré značky majú najvyššiu mieru lojality?
Podľa zdroja od Porsche má najvyššiu mieru lojality značka Porsche, s 56,8 percentami v segmente prémiových áut.
Nasleduje Mercedes-Benz s 50,5 percentami.
V segmente prémiových SUV vedú Volvo a BMW, s mierou lojality 56,5 a 56,1 percenta.
V segmente masovo vyrábaných automobilov je značka Toyota na prvom mieste s 60 percentami, nasleduje Honda s 55 percentami.
Medzi kupujúcimi SUV má najvyššiu mieru lojality značka Subaru s 61,1 percenta, tesne za ňou je Toyota s 60,5 percentami.
V segmente pickupov vedie Ford s mierou lojality 64,6 percenta, čo je najvyššie skóre v štúdii.