Predstavujeme Mitsubishi Outlander PHEV 4×4: Z Japonska, pre Európu

Vlajková loď značky Mitsubishi prináša všetko, na čo sme zvyknutí – akurát viac a ešte lepšie. Tento legendárny model mal pri vývoji na zreteli Európu a podriadil tomu jazdné vlastnosti, pohonnú jednotku, aj luxus a výbavu.

Vydané  Text: 

Mitsubishi Outlander vždy prinášal niečo, na čo sme v automobilovom svete neboli zvyknutí. Bol to jeden z prvých plug-in hybridov, ktorý ponúkal schopnosť rýchleho nabíjania. Je to jedno z mála áut na svete, ktoré podporuje hneď dva nabíjacie štandardy a v Mitsubishi boli zároveň pioniermi paralelného a zároveň sériového hybridného pohonu.

„I Fu Do Do. To znamená po japonsky „Originálny a veľkolepý“. Stačí jeden pohľad na Mitsubishi Outlander a je jasné, čo tým mysleli. Japončina je tu namieste, pretože Outlander k nám prichádza práve z Japonska.“

Spaľovací motor buď funguje ako externý generátor elektrickej energie, ktorá sa ukladá do batérie, alebo sa zapojí do hry priamym prevodom napríklad pri jazde na diaľnici, kde je takýto typ pohonu efektívnejší. Nový Outlander sa posunul opäť o krok ďalej. Je priestrannejší, sofistikovanejší, tichší a viac vás izoluje od okolitého prostredia.

Inzercia

Ponúka viac terénnych režimov, sofistikovanejší podvozok, lepšie svetlá, úspornejšiu pohonnú jednotku, oveľa väčší čisto elektrický dojazd a aj vyšší výkon – až o 40 % oproti predchádzajúcej generácii. Elektromotor podáva dokonca až o 108 % vyšší konštantný výkon, takže auto pri dostatočnom stave nabitia batérie jazdí na čisto elektrický pohon oveľa dlhšie.

Môže za to kvapalinou chladená batéria. Pre ucelený zážitok z používania auta ako elektromobilu je k dispozícii aj tepelné čerpadlo, či V2H konektivita, teda možnosť napájať z batérie auta domácnosť. Obrovský skok dopredu predstavuje aj interiér. Od jeho priestrannosti, cez materiály, kvalitu spracovania, až po technológie.

Kolesá môžu mať priemer 18, alebo 20 palcov.

Inzercia

Nezabúda pritom na funkčnosť, ani na praktickú stránku, keď v aute nájdete všetky odkladacie priestory, ktoré v takomto type vozidla očakávate. Z praktického hľadiska potešia zadné operadlá delené v pomere 40 : 20 : 40. Outlander skvelo poslúži, ak máte aspoň trochu dobrodružnú povahu.

Dovolí vám zobrať si so sebou všetko potrebné pre váš aktívny život a vďaka dvom nezávisle ovládaným elektromotorom na prednej a zadnej náprave a siedmim jazdným režimom prispôsobeným rôznym terénnym podmienkam vás Outlander za zážitkami zavezie ďalej než mnohé iné autá.

Na náš trh sa Mitsubishi Outlander dostane na jar, pričom predajcovia už prijímajú predobjednávky. Ak chcete jedinečné japonské auto s úsporným pohonom budúcnosti, vybavené najmodernejšou technikou a navyše s veľmi zaujímavou zárukou (až 8 rokov, alebo 160 000 km!), nemáte prečo váhať.

Mitsubishi Outlander sa vyznačuje dynamickým a robustným dizajnom, ktorý zdôrazňuje jeho schopnosti v teréne, aj v meste. Výrazná a smelá estetika obsahuje prvky ako dynamický štít vpredu a atleticky tvarované blatníky zdôrazňujúce dobrodružný charakter auta.

Mitsubishi Outlander sa vyznačuje dynamickým a robustným dizajnom, ktorý zdôrazňuje jeho schopnosti v teréne, aj v meste. Výrazná a smelá estetika obsahuje prvky ako dynamický štít vpredu a atleticky tvarované blatníky zdôrazňujúce dobrodružný charakter auta.

Outlander

Omotenashi – klasický japonský výraz označujúci tradičné japonské hodnoty ako pohostinnosť a všímavosť. Týmto termínom v Mitsubishi označujú koncepciu interiéru nového modelu Outlander.  Lepšie odhlučnenie a ešte lepšia izolácia od vibrácií vám poskytne dokonale príjemné miesto na cestovanie.

Outlander

Kvalitné materiály a prívetivý dizajn robia z Outlandera miesto, kde budete radi tráviť čas na vašich cestách za dobrodružstvom. Predné aj zadné sedadlá môžu byť vyhrievané, pričom vpredu je k dispozícii aj odvetrávanie a masáž. Integrovaná online navigácia upraví trasy podľa aktuálnej dopravnej situácie. Až 15 W bezdrôtová nabíjačka na smartfóny nabije váš mobil efektívne a pohodlne.

Systém S-AWC ponúka až sedem rôznych jazdných režimov, ktoré upravujú stabilizáciu, trakčnú kontrolu a ďalšie parametre podľa terénu, v ktorom sa práve nachádzate Aplikácia Mitsubishi Connect vás prepojí s autom ešte viac a umožní vám ovládať vybrané komfortné funkcie na diaľku. Napríklad vyhrievanie, či klimatizáciu.

Outlander

Nápravy dostali väčší podiel hliníkových prvkov pre nižšiu neodpruženú hmotnosť a vyššiu pevnosť. Vzadu pracuje viacprvkové zavesenie. Stabilizátory sú duté pre nižšiu hmotnosť.

Outlander

Spaľovací motor 2.4 MIVEC s maximálnym výkonom 100 kW (136 k) / 203 Nm, predný elektromotor s maximálnym výkonom 85 kW (116 k)/255 Nm a zadný elektromotor s výkonom 100 kW (136 k)/195 Nm poskytujú dokopy maximálny systémový výkon 225 kW (306 k). Šprint na 100 km/h trvá iba 7,9 sekundy. Systém S-AWC ponúka až sedem rôznych jazdných režimov, ktoré upravujú stabilizáciu, trakčnú kontrolu a ďalšie parametre podľa terénu, v ktorom sa práve nachádzate. Kapacita kvapalinou chladenej batérie 22,7 kWh stačí na čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 113 km (WLTP). Maximálna rýchlosť v režime EV je 135 km/h. Tepelné čerpadlo považujte za samozrejmosť.


Inzercia

Inzercia




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.